Laura Buciu Laura Buciu Costurile biletelor de avion din Europa şi Asia încep să se stabilizeze sau să scadă, semn că boom-ul prelungit al călătoriilor post-COVID se diminuează, ceea ce reprezintă un regres pentru companiile aeriene care se luptă cu costuri mai mari şi cu disponibilitatea limitată a aeronavelor.
Preţurile biletelor de avion ating cote maxime.
Europa şi Asia caută să facă economii Un dezechilibru la nivel mondial între oferta de zboruri şi cererea reţinută în urma deschiderii traficului aerian după pandemie a dus la creşterea preţurilor biletelor şi a randamentului pasagerilor – o măsură a tarifului mediu plătit pe kilometru de fiecare pasager, potrivit Reuters.
Dar directorii din industrie, investitorii şi analiştii au declarat că tendinţa de „călătorie cu orice preţ” se echilibrează, unii clienţi devenind mai sensibili la preţuri în timp ce se confruntă cu inflaţia care a dus la creşterea costurilor de trai.
Vezi mai multe articole din categoria externe În această lună, directorul general al companiei aeriene Ryanair, Michael O’Leary, a avertizat că preţurile biletelor vor creşte mai puţin decât se aşteaptă, ceea ce a dus la scăderea acţiunilor companiei aeriene.
„Este puţin surprinzător faptul că preţurile nu au fost mai puternice şi nu suntem foarte siguri dacă este vorba doar de sentimentul consumatorilor sau de sentimentul de recesiune din Europa”, a declarat O’Leary.
Tarifele au rămas stabile în tot blocul comunitar în primele luni ale acestui an, comparativ cu 2023, arată datele grupului de cercetare în domeniul călătoriilor ForwardKeys.
Imaginea este mai clară în Asia-Pacific, unde tarifele au scăzut cel mai mult, cu aproximativ 16% în perioada ianuarie-aprilie de la an la an, arată datele.
Singapore Airlines a înregistrat săptămâna trecută un profit anual record, dar creşterea profitului net a scăzut în ultimele trei trimestre.
Transportatorul asiatic de referinţă a declarat că se aşteaptă ca randamentele pasagerilor să se mai tempereze, pe măsură ce companiile aeriene îşi extind capacitatea.
Asia a fost mai lentă decât alte regiuni în ceea ce priveşte ridicarea restricţiilor şi creşterea numărului de zboruri către destinaţii de peste mări.
„Credem că cererea şi oferta se vor reechilibra de la sine.
.
.
tarifele aeriene vor continua să se normalizeze pe parcursul anului 2024”, a declarat în martie Ronald Lam, directorul general al Cathay Pacific, cu sediul în Hong Kong, Ronald Lam.
Călătoriile către pieţe precum Europa, America şi Australia din China nu şi-au revenit.
Economia Chinei este slabă, iar zborurile internaţionale rămân la aproximativ 70% din nivelurile de dinainte de pandemie – doar 16,5% pe rutele SUA-China.
Flight Centre Travel Group a anunţat că tarifele aeriene internaţionale vândute în Australia au scăzut cu 12,8% faţă de anul trecut în primele trei luni ale anului.