Pe covorul roșu, alături de tenismenul Ilie Năstase, au pășit regizorii Tudor Giurgiu, Cristian Pascariu, Tudor D.
Popescu, producătorii Cosmin Hodor și Bogdan Crăciun, dar și tenismenii Boris Becker, Henri Leconte, Virginia Ruzici și fostul partener la dublu al lui Năstase, omul de afaceri Ion Țiriac.
Într-o sală plină cu sute de spectatori, Thierry Frémaux, directorul Festivalului de la Cannes, a introdus filmul cu entuziasm: „România este o țară mare pentru cinematografie, cum este și pentru sport.
Cele două, filmul și sportul, merg foarte bine împreună.
Memoria sportului este o memorie colectivă, care trăiește prin film și este transmisă astfel peste generații.
Cei care îl cunosc pe Ilie Năstase știu că titlul documentarului, Nasty, este unul foarte potrivit.
Acest sportiv a fost primul număr 1 din istoria clasamentului ATP și vreau să îl salut pe directorul ATP Andrea Gaudenzi, care este alături de noi în această seară.
Filmul pe care urmează să-l vedem spune o parte din istoria tenisului, dar surprinde și o epocă extraordinară, diferită, în care Ilie Năstase a fost actorul principal”.
Frémaux i-a invitat pe scenă pe Tudor Giurgiu, Cristian Pascariu, Tudor D.
Popescu și Ilie Năstase.
La finalul proiecției, sala a aplaudat minute în șir.
Ilie Năstase, vizibil emoționat, a mulțumit tuturor celor prezenți pentru primire.
Documentarul românesc nu a trecut neobservat nici în presa internațională, unde a primit cronici pozitive.
Publicația britanică The Guardian vorbește despre farmecul lui Năstase: „Unul dintre paradoxurile lui Năstase este faptul că, în afara terenului, el părea să fie foarte popular printre colegii săi profesioniști […].
Într-o perioadă în care sportul era mult mai prietenos și mai accesibil decât în prezent, Năstase a fost o figură plină de farmec, [.
.
.
] cu un exotism subliniat de moștenirea sa românească” Pentru ScreenDaily, Nasty e „un documentar colorat și captivant.
[.
.
.
] Imaginile de arhivă, color sau alb-negru, pe muzica lui Marius Leftărache, surprind atletismul de balerin a lui Năstase”, iar pentru portalul Cineuropa, „trioul de regizori realizează un documentar strâns, plin de tensiune, care este la fel de distractiv ca un meci cu Nǎstase”.
Pentru Le Figaro, Ilie Năstase a fost „starul neașteptat” al acestei ediții a festivalului de la Cannes.
Deadline Hollywood scrie: „Tenisul anilor ‘70 făcea deliciul publicului, mult mai mult ca azi, iar Nasty ne oferă din plin astfel de momente, filmul fiind centrat pe eroul-prinț-clovn al epocii sale.
Poveștile din circuit ale acelor ani, spuse de Becker, Borg sau Connors sunt savuroase și fac din Nasty un documentar pop pe care-l poți vedea la infinit.
”Proiecția NASTY a fost subiectul unor articole și interviuri în publicații precum The Times și Variety.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro