Lucrările în teren la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început vineri, 24 mai, în prezența primarului Emil Boc, care a apreciat că centura ocolitoare așteptată de clujeni devine realitate.
S-a deschis șantierul centurii metropolitane Cluj.
Edilul Emil Boc a declarat, vineri, că realizarea acestui prim pas al proiectului centurii ocolitoare va favoriza descongestionarea traficului, oferind o nouă alternativă rutieră.
„Marile proiecte ale Clujului intră în faza de implementare (…) Astăzi deschidem lucrările la primul tronson al centurii metropolitane Cluj-Florești.
Lucrările vor fi continuate de metroul de la Cluj.
De asemenea, pregătim trenul metropolitan și sunt în lucru cele două mari proiecte, electrificarea căii ferate Cluj-Oradea și pasajul de la Tăietura Turcului, precum și conectarea Clujului la Autostrada Transilvania prin Tureni, lucrare care va fi finalizată la începutul anului viitor.
În urmă cu mulți ani, tot aici realizam mari lucrări pentru Cluj.
Mă refer la Autostrada Transilvania, la centura Vâlcele-Apahida.
Acele lucrări de infrastructură i-au permis Clujului să fie ce este acum.
Astăzi trecem la nivelul următor.
În numele clujenilor, le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui proiect.
Drumul Cluj-Napoca – Florești nu va mai avea doar 4 benzi de circulație, ci va avea 6 benzi.
Acestea ne vor permite să avem transport dedicat.
În fiecare zi, avem 275 de curse cu transportul în comun pe ruta Cluj-Napoca – Florești.
Toate acestea vor fi acoperite pe banda dedicată de anul viitor.
Accesul la Spitalul Regional de Urgență va fi realizat printr-un pasaj”, a declarat edilul Emil Boc, vineri, odată cu începerea lucrărilor la centura metropolitană a Clujului.
„Trăim într-o Românie unde ne confruntăm cu o reală problemă, scăderea demografică.
Aici la Cluj nu avem această problemă datorită politicilor publice și a investițiilor derulate și implementate în ultimii ani.
Astăzi (24 mai – n.
red.
) suntem martori la debutul unui proiect extrem de important, și anume centura metropolitană, proiect care este esențial și de valoare crucială pentru ceea ce înseamnă dezvoltarea regiunii noastre”, a declarat Bogdan Pivariu, primarul comunei Florești.
Modernizarea de pe DN1 (ieșirea din Cluj Napoca până la Spitalul Regional de Urgență) va aduce o serie de îmbunătățiri însemnate, inclusiv extinderea la trei benzi pe sens.
Lucrările presupun și realizarea podul peste Valea Gârbăului, pasajele pentru pietoni și accesul la sensul giratoriu.
Anterior, Bogdan Pivariu (PNL), primarul comunei Florești, a semnat autorizația de construire pentru lucrările la primul tronson al centurii metropolitane.
În prima fază a proiectului va fi asigurată conectivitatea directă cu Spitalul Regional de Urgență Cluj, iar lucrările vor cuprinde sectorul în lungime de peste 23 km și drumuri de legătură în lungime de 19,16 km.
Astfel, conectivitatea va fi asigurată și cu Spitalul Pediatric Monobloc, dar și legătura cu DN1N ce reprezintă varianta de ocolire Cluj Est, prin nodul 18 Apahida, ce prevede realizarea podului peste canalul Someș, soluție ce permite extinderea pistei Aeroportului Internațional Cluj.
Despăgubiri record de un miliard de lei (200 milioane de euro) pentru exproprierile necesare Centurii Metropolitane Cluj-Napoca au fost aprobate de Guvern în luna decembrie a anului trecut.
Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu.
Prin implementarea acestui obiectiv vor fi descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.
Etapa a doua a proiectului cuprinde componenta de la Autostrada Gilău până la Florești și partea de la Apahida-Coastei.
Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete.
Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.
La începutul lunii aprilie, consilierii locali au votat în cadrul unei ședințe de îndată, actualizarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție.
Astfel, lucrările devin mai scumpe cu 133 milioane de euro și cresc de la 1,6 miliarde de euro la 1,74 miliarde de euro.
Este vorba despre o creștere echivalentă cu rata inflației.
CITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro