Piața mașinilor noi din UE a fost pe plus la patru luni, dar sunt mari diferențe între diversele mărci, fiind cazuri în care au fost creșteri de peste 40%, dar și scăderi mai mari de 25%, arată datele ACEA.
Ce se întâmplă cu electricele? Cum stă Dacia?În aprilie, piața auto totală din UE a crescut cu 14%, până la 913.
000 de mașini, iar pe primele patru luni ale anului totalul a fost de 3,68 milioane, cu 6,6% mai mare decât în perioada ianuarie – aprilie 2023.
La mașini full-electrice, totalul în UE, după patru luni, a fost de 441.
000 de unități, avans de 6% față de anul trecut.
România a contribuit cu doar 1% la cifra totală: 4.
128 de electrice noi înmatriculate, creștere de 2,7%.
Full-electricele au în UE 12% din piața totală.
La nivelul Uniunii, înmatriculările de mașini pe benzină au crescut cu 1%, iar cele de mașini diesel au scăzut cu 8%.
Datele sunt din cele mai noi documente ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
Care sunt cele mai mari grupuri auto după cota de piață în 2024? Grupul Volkswagen are 25,7%, Stellantis are 18,4%, iar Groupe Renault, 10,1% din piață.
La clasamentul de cote de piață pe mărci, Volkswagen are 10,3%, Toyota are 7,6%, Skoda are 5,8%, iar Peugeot și BMW au, fiecare, 5,6%.
Marca Dacia are 5,1% din piață, cu 187.
000 de mașini înmatriculate în patru luni.
Ce mărci au crescut cel mai mult? Volvo a urcat cu 45%, Lexus cu 43% și Suzuki, cu 36%.
Dintre mărcile cu vânzări foarte mari, Toyota a avut un avans de 23%, BMW a urcat cu 17%, Skoda a avansat cu 13%, Citroen cu 15%, iar Seat, cu 16%.
Piața totală a crescut cu 6,6%.
Ce brand-uri au scăzut mai drastic? Jaguar a avut vânzări cu 27% mai mici, Mini a scăzut cu 23%, iar DS, cu 14%.
Dintre mărcile cu vânzări mari, cele mai importante scăderi au fost la Ford (-15%) și la Audi (-8%).
Germania este, de departe, cea mai mare piață auto europeană, cu un sfert din totalul din UE.
România are doar 1,3% din înmatriculările totale de mașini noi din UE.