Cum explică Primăria lui Daniel Băluță aripile decorative de 5,3 milioane de euro: ”Au în centru noțiunea de ascensiune, în conexiune cu dinamica legată de condiția umană”

Spread the love

5,3 milioane de euro a plătit Primăria Sectorului 4 din București pentru o confecție metalică albă, care încearcă să copieze munca arhitectului Calatrava în Piața Eroii Revoluției, a scris HotNews.

ro marți.

După apariția articolului, primăria a revenit cu o nouă poziție, în completarea celei luate din timp de redacție și deja inserată în articolul publicat.

În noua sa poziție, PS4 nu neagă nimic din ce a scris HotNews.

ro, ci își prezintă realizările și spune că structura de 5,3 milioane a fost recomandată de arhitecți.

Cele două construcții, Oculus din New York, realizat de Calatrava și copia din București, unde primăria a spus că s-a inspirat din Calatrava.

Foto: Colaj foto: Hotnews / Catiușa Ivanov / Roberto Machado Noa / Shutterstock Editorial / ProfimediaOculus în New York este o construcție închisă, ca o scoică uriașă din oțel și sticlă, care se deschide când vremea este frumoasă și, întotdeauna, la aniversarea atacurilor de la 11 septembrie.

Foto: Markus Mainka / imago stock&people / Profimedia „Poarta Eroilor” din București.

Foto: Hotnews / Catiușa IvanovPrimăria Sectorului 4 a achitat 25,2 milioane de euro pentru ”transformarea urbană a zonei de la Eroii Revoluției”, potrivit răspunsului trimis la solicitarea HotNews.

ro.

Din acești bani, 5,3 milioane de euro reprezintă prețul unei structuri decorative de design, din metal vopsit în alb, ca niște aripi, strânse în jurul liniei de tramvai.

Într-un drept la replică trimis către Hotnews, Primăria nu neagă că ”aripile de metal” sunt o structură decorativă, al cărei rol e acela de a susține doar linia de contact de la rețeaua de tramvai și să delimiteze stația de tramvai.

PS4 susține că ”înainte de demararea lucrărilor de regenerare urbană, a fost realizat un studiu istoric, semnat de arhitecți acreditați de către Ministerul Culturii și Cultelor.

Aceștia au analizat contextul urban din intersecție și au propus o serie de măsuri și soluții tehnice care, pe lângă soluționarea conflictelor de trafic, vor conduce la crearea unei imagini unitare din punct de vedere estetic, istoric și cultural”.

Așa a apărut ideea aripilor de metal decorative, din mijlocul intersecției, din jurul și de deasupra stației de metrou.

Ele au rolul, susține Primăria, ”să valorifice patrimoniul cultural și care să aducă un omagiu eroilor noștri care și-au jertfit viața pentru siguranța și integritatea României.

Conceptul acestuia are în centru noțiunea de ascensiune, în conexiune cu dinamica legată de condiția umană, motiv abstractizat prin arcul frânt”.

Primăria susține că toată ”regenerarea urbană”, nu elementul decorativ în sine, cel de 5,3 milioane de euro, va conduce la o situație în care ”circulația autoturismelor se va desfășura mult mai fluent, astfel că la poarta de intrare și ieșire din București către Bulgaria, timpii de așteptare în trafic se vor reduce cu aproximativ 70%”.

Arhitect de clasă mondială, Santiago Calatrava a construit, într-adevăr, un hub de transport, în Manhattan.

Clădirea este acoperită, imensă și deservește o zonă multistratificată, cu mai multe gări, stații, peroane, de metrou și tren, plus zone ample de pietoni.

Complexul are rol funcțional și a costat peste 3 miliarde de dolari.

”Acest Oculus permite luminii naturale să pătrundă în hub-ul de transport al World Trade Center, filtrându-se prin toate nivelurile până la platforma de tren PATH, la aproximativ 60 de metri sub stradă”, se arată pe siteul oficial Santiago Calatrava.

”Pe timp de noapte, clădirea iluminată va servi ca un felinar în cartierul său.

Santiago Calatrava vorbește despre lumină ca despre un element structural în WTC Transportation Hub”.

”Urmare a articolului publicat pe portalul de știri www.

hotnews.

ro, intitulat „5,3 milioane de euro a dat primarul Daniel Băluță pentru o structură metalică decorativă, care imită munca arhitectului Calatrava în Piața Eroii Revoluției”, Sectorul 4 al Municipiului București face următoarele precizări, pentru o completă și corectă informare a opiniei publice:În ultimii 4 ani, comunitatea Sectorului 4 a implementat proiecte de regenerare urbană a spațiilor publice, utilizând fonduri nerambursabile, atât guvernamentale, cât și accesate prin programele și inițiativele europene, menite să accelereze procesul de recuperare a decalajului de dezvoltare pe care Sectorul 4 o înregistrează față de zona de nord a Bucureștiului și care să aducă, implicit, noi locuri de muncă bine plătite, precum și condiții de viață mult mai bune pentru oameni.

Proiectele menționate s-au înscris sub umbrela conceptelor „Noul Bauhaus European” și „Green Deal”, ce exprimă politica Uniunii Europene de a crea locuri, produse și moduri de trai estetice, durabile și incluzive, promovând un nou stil de viață în care durabilitatea corespunde stilului, accelerând astfel tranziția verde în diferite sectoare ale economiei noastre, cum ar fi construcțiile, mobilierul stradal etc.

În acest sens, au fost implementate investiții precum Pasajul Europa Unită, gândit atât din punct de vedere funcțional, ca o cale de circulație menită să asigure fluidizarea traficului rutier din zonă, cât și din punct de vedere estetic, prin realizarea sistemului de iluminat arhitectural de tip vortex, care a transformat construcția într-un reper urban.

Același concept este urmărit și la Patinoarul Berceni Arena, a cărui fațadă, iluminată de asemenea arhitectural, va transforma arena într-un landmark estetic în zona Apărătorii Patriei.

Cât privește zona Eroii Revoluției, aceasta a beneficiat de o atenție sporită din partea specialiștilor, astfel încât, înainte de demararea lucrărilor de regenerare urbană, a fost realizat un studiu istoric, semnat de arhitecți acreditați de către Ministerul Culturii și Cultelor.

Aceștia au analizat contextul urban din intersecție și au propus o serie de măsuri și soluții tehnice care, pe lângă soluționarea conflictelor de trafic, vor conduce la crearea unei imagini unitare din punct de vedere estetic, istoric și cultural.

Asta cu atât mai mult cu cât, în proximitatea intersecției, specialiștii au identificat trei monumente istorice, obiective circumscrise patrimoniului național: Cimitirul Șerban Vodă – Bellu, Cimitirul Eroii Revolutiei 1989 și Cimitirul Evreiesc.

Ținând cont de valoarea istorică, arhitecturală și culturală a zonei, un simbol pentru Sectorul 4 și pentru București, arhitecții au propus marcarea acesteia prin construirea unui obiect arhitectural integrator de tip reper urban, cu caracter unicat și deosebit, sculptural-arhitectural, care să valorifice patrimoniul cultural și care să aducă un omagiu eroilor noștri care și-au jertfit viața pentru siguranța și integritatea României.

Conceptul acestuia are în centru noțiunea de ascensiune, în conexiune cu dinamica legată de condiția umană, motiv abstractizat prin arcul frânt.

Astfel, în opinia specialiștilor, va fi soluționat și aspectul urbanistic lipsit de viziune integrată a amenajării publice, urmând ca la finalul lucrărilor, „Poarta Eroilor”, noua poartă de intrare în Sectorul 4 să fie regenerată coerent, corect ierarhizată compozițional și cu elemente care să integreze atât zona construită, zona de trafic public, cât și zona protejată reprezentată de monumentele istorice.

Cât privește funcționalitatea construcției, aceasta susține linia de contact (catenara) a tramvaielor, care a fost modernizată în totalitate și încadrează stația de transport public într-un ansamblu armonios vizual-arhitectural.

Accesul călătorilor către această stație va fi realizat prin intermediul pasajului pietonal subteran, a cărei construcție a început în urmă cu 14 ani și a fost abandonată până la momentul luării în administrare de către Sectorul 4, când se afla la un pas de prăbușire.

Acum, acest pasaj este pus în siguranță, modernizat și interconectat cu stația de metrou Eroii Revoluției și cu noua stație de tramvai din centrul intersecției.

Prin urmare, în urma resistematizării circulației rutiere, pietonii au traseu separat de cel al autovehiculelor, pentru un grad sporit de siguranță.

Totodată, la suprafață, circulația autoturismelor se va desfășura mult mai fluent, astfel că la poarta de intrare și ieșire din București către Bulgaria, timpii de așteptare în trafic se vor reduce cu aproximativ 70%”.

Lasă un răspuns