Samsung și Apple au vândut peste cinci miliarde de smartphone-uri în zece ani. Cum arată în cifre competiția dintre cele două mărci

Spread the love

În ultimii zece ani, Samsung a livrat aproape trei miliarde de smartphone-uri, iar Apple, peste 2.

2 miliarde, arată o analiză întocmită de altindex.

com.

Pragul de un miliard a fost depășit și de mărcile Xiaomi și Huawei.

De 17 ani există smartphone-uri, iar în primul an s-au vândut doar 122 de milioane de iPhone-uri.

În 2010, când au început să apară și modele cu Android, totalul s-a apropiat de 300 milioane unități.

Cel mai mare salt de la an la an a fost din 2012 în 2014, când piața a sărit în doi ani de la 680 milioane telefoane vândute/an, la peste 1,24 miliarde.

Cei mai buni ani, arată datele statista.

com, au fost 2017, 2018 și 2019, cu totaluri ce au trecut de 1,5 miliarde unități din toate mărcile.

Oamenii schimbă în medie telefoanele mai rar, de multe ori la peste trei ani, iar vânzările mondiale sunt în jurul a 1,35 miliarde de bucăți.

Analiza altindex.

com are la bază datele IDC care arată că din Q1 2014 în Q1 2024 Samsung a livrat 2,93 miliarde de smartphone-uri, iar Apple, cu 700 de milioane mai puține.

Xiaomi a avut un total de 1,14 miliarde în ultimul deceniu, Huawei a avut 1,05 miliarde, iar Oppo a totalizat 911 milioane.

Marca Vivo s-a apropiat de 530 milioane unități.

Samsung a pierdut în zece ani un total de 10 puncte procentuale din piață, iar Apple a pierdut două puncte.

Acum zece ani erau mult mai puține mărci.

Pentru Samsung, cel mai bun an de vânzări a fost 2015, cu 321 milioane unități, iar cel mai slab a fost 2022, cu 258 milioane.

Pentru Apple, cel mai bun an a fost 2015, cu 231 milioane iPhone-uri livrate, iar cel mai slab an a fost 2019, cu 190 de milioane.

Concurența Apple – Samsung a început în 2010, la trei ani de la lansarea iPhone, anul fiind cel în care a apărut primul telefon Galaxy S.

Sursa foto: Dreamstime.

com

Lasă un răspuns