Mașinile electrice bifează încă o lună de scădere în România. Piața auto totală a crescut în aprilie datorită programelor Rabla

Spread the love

Aprilie a fost încă o lună de scădere pentru mașinile full-electrice în România, față de anul 2023, în timp ce înmatriculările totale de autoturisme noi au fost în creștere cu 33% față de luna a patra din 2023, arată datele APIA.

În aprilie 2024, datorită demarării programelor Rabla, piața a fost cu 40% peste cea din martie.

Autoturismele full-electrice au scăzut cu 18% în aprilie.

Dacia a fost marca numărul unu la patru luni, cu aproape 14.

000 de mașini, iar Toyota și Skoda au avut fiecare peste 3.

000 de mașini.

Pe locul 4 a fost Volkswagen, iar pe cinci, Hyundai.

Modelele cel mai bine vândute au fost Logan, Duster și Sandero de la Dacia și două mașini ale unor mărci străine: Toyota Corolla și Skoda Octavia.

Segmentul SUV are aproape 46% din piață, iar clasa C, 31%.

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 5,5% din piață, în luna aprilie a anului 2024, față de aprilie 2023, când reprezentau 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid, în creștere cu 11% față de luna aprilie a anului trecut, dețin o cotă de piață de 3.

3%.

Piața auto totală a trecut de 45.

000 de mașini la patru luni, dintre care 13.

000 în aprilie.

Mașinile full-electrice au trecut de 4.

100 de unități la patru luni, creștere de 2% față de perioada similară din 2023.

Dacia Spring are 37% din piața electricelor, iar Tesla Motors are 30%.

Lasă un răspuns