Pe măsură ce mașinile și camioanele devin mai inteligente și mai conectate, semafoarele care au controlat fluxul de trafic timp de mai bine de un secol, ar putea fi, de asemenea, pe punctul de a suferi o transformare majoră.
Cercetătorii analizează modalități de utilizare a funcțiilor din mașinile moderne, cum ar fi GPS-ul, pentru a face traficul mai sigur și mai eficient.
În cele din urmă, modernizările ar putea elimina complet semafoarele de astăzi, cedând controlul mașinilor fără șofer, scrie Associated Press.
Semafoarele de trafic nu s-au schimbat prea mult de-a lungul anilor.
Orașul american Cleveland a lansat ceea ce este considerat primul „sistem municipal de control al traficului” în 1914.
Alimentată de electricitatea de la linia de troleibuz a orașului, invenția inginerului James Hodge avea două lumini: roșu și verde, culorile folosite de mult timp de căile ferate.
Un ofițer de poliție care stătea într-o cabină pe trotuar trebuia să apese pe un comutator pentru a schimba semnalul.
Câțiva ani mai târziu, ofițerul de poliție din Detroit, William Potts, este creditat cu adăugarea luminii galbene, deși, fiind angajat al orașului, nu a putut să o breveteze.
Până în 1930, scria Nelson, toate marile orașe americane și multe altele mai mici aveau cel puțin un semafor electric.
Apariția vehiculelor conectate și automatizate aduce însă o lume de noi posibilități pentru semnalele de trafic.
Printre cei care reimaginează fluxurile de trafic se număra o echipă de la North Carolina State University condusă de Ali Hajbabaie, profesor de inginerie.
În loc să elimine semnalele de trafic actuale, Hajbabaie sugerează adăugarea unui al patrulea semafor, poate unul alb, pentru a indica momentul în care există suficiente vehicule autonome pe șosea pentru a prelua dirijarea traficului, potrivit Presshub care citează Aktual24.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro