Transportul viitorului! Autobuz cu hidrogen pe străzile din Cluj-Napoca. Emil Boc: „Este un deschizător de drum”

Spread the love

  Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, și ambasadorul Marii Britanii în România, Giles Matthew Portman, au testat, joi, un autobuz alimentat cu hidrogen pe străzile din Cluj-Napoca.

 Orașul găzduiește un turneu de promovare a autobuzelor cu hidrogen, ca parte a proiectelor JIVE susținute și finanțate din fonduri europene prin Clean Hydrogen Partnership.

Emil Boc a declarat că autobuzele cu hidrogen, alături de cele electrice, sunt „verzi”, nepoluante și protejează sănătatea clujenilor.

 „Un autobuz cu hidrogen este testat pe străzile Clujului.

E un deschizător de drum, pentru că orașul își propune să dezvolte o flotă de transport public bazată pe hidrogen.

Mai mult, urmează să dezvoltăm o uzină de producere a hidrogenului, o stație de încărcare și achiziționarea de autobuze pe hidrogen.

Atât autobuzele electrice, cât și cele cu hidrogen, sunt „verzi”, nepoluante și ne protejează sănătatea”, a precizat edilul orașului Cluj-Napoca.

 Totodată, Emil Boc a mai precizat că Marea Britanie a fost „pionierul” utilizării autobuzelor cu hidrogen.

 „Am onoarea să-l avem lângă noi, astăzi, într-un moment istoric pentru Cluj, pe ambasadorul Marii Britanii în România, Giles Matthew Portman.

Marea Britanie este un „pionier” al utilizării autobuzelor cu hidrogen.

Experiența pe care domnia sa o va împărtăși, va contribui ca noi să nu greșim.

Acest proiect a fost posibil datorită Comisiei Europene și Clean Hydrogen Partnership.

Autobuzul cu hidrogen are o autonomie de 350 de km și încărcarea se face în 10 minute”, a mai spus Emil Boc.

 La eveniment au participat și directorul CTP, Liviu Neag, secretarul de stat în MIPE, Ovidiu Câmpean, președintele Senatului UTCN, Nicolae Brunete și rectorul UTCN, Vasile Țopa.

 Pe lângă testarea autobuzului cu hidrogen, astăzi, 9 mai, va fi organizat și un workshop pe teme legate de tehnologii și soluții pe bază de hidrogen.

Acesta va găzdui reprezentanți ai Clean Hydrogen Europe, Hydrogen Europe și ERM, împreună cu reprezentanți ai Ministerelor Investițiilor și Proiectelor Europene, Energiei, Transporturilor, Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și cu autorități de la nivel local.

Reamintim că în 2021, în Cluj-Napoca a fost testat un asemenea vehicul al viitorului.

Avantajul acestor autobuze este că nu poluează, prețul însă este pe măsură, astfel încât un asemenea vehicul valorează mai bine de jumătate de milion de euro.

 Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns