Prima reacție: Asociația marilor rețele comerciale vorbește despre „victimizare” în cazul înghețatei din Teleorman

Spread the love

Inițial, Carrefour Franța spusese că producătorul din Teleorman a fost delistat de către magazinele sale din România din cauză că acesta nu putea îndeplini ”comenzile minime” dorite de retailer.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a trimis joi către HotNews.

ro un punct de vedere, după publicarea articolului legat de delistarea sau neacceptarea producătorului român de înghețată Cremola de către 7 din cele 10 mari rețele comerciale.

HotNews.

ro a publicat mărturia Irinei Filip, producătoarea înghețatei, documente din relația cu retailerii și răspunsul Carrefour.

Compania franceză a răspuns, de la Paris, că în cazul producătorului român acesta nu avea cantități suficiente și de aceea a fost delistat din magazinele sale din România.

„Este vorba de o persoană care a dezvoltat o mică afacere de producție de înghețată în România (.

.

.

) prezentă pe rafturile noastre din 2020 până în 2022 și care a fost scoasă de pe rafturi în 2022, având în vedere cerințe logistice excesive în ceea ce privește comenzile minime”, a sunat răspunsul Carrefour către HotNews.

ro.

În comunicatul de joi, asociația care îi reprezintă pe retaileri susține că „promovează îmbunătățirea comunicării între operatorii economici” și că ”nu avem informații despre prezența producătorului de înghețată din Teleorman în magazinele locale”.

Asociația marilor rețele afirmă că „nu putem deveni adepții unor abordări prin care s-ar putea urmări compensarea lipsei de performanță comercială prin declanșarea unei controverse publice care să urmărească câștigarea unei notorietăți, care ulterior să fie exploatată în relația cu consumatorii”.

Redăm comunicatul integral transmis joi seară de comunitatea marilor rețele comerciale:„AMRCR este reprezentantul marilor rețele în problemele generale ale industriei de retail.

Asociația nu poate interveni în relațiile economice individuale pe care fiecare retailer le gestionează conform politicii sale comerciale.

Performanța în vânzări a unui produs depinde de mai mulți factori, dar mai ales de modul în care brandul este gestionat de către producător și de politica sa de marketing.

În mod evident, alături de acestea au importanță și alte variabile cum ar fi inclusiv factorul sezonier sau adaptarea la specificul arealului de comercializare.

Totuși, nu putem deveni nici adepții unor abordări prin care s-ar putea urmări compensarea lipsei de performanță comercială prin declanșarea unei controverse publice care să urmărească câștigarea unei notorietăți, care ulterior să fie exploatată în relația cu consumatorii.

Există numeroase cazuri de producători locali care prin calitatea managementului și viziune antreprenorială au creat și dezvoltat produse sau business-uri care au fost confirmate de consumatori.

Ar fi posibil ca eforturile acestora să fie puse în umbră prin promovarea unei campanii de victimizare sau de generalizare în spațiul public a unor situații nereprezentative.

AMRCR susține și militează pentru respectarea tuturor regulilor de concurență și nu are cunoștință de elemente care ar putea să pună sub semnul întrebării conformarea la acestea”.

Lasă un răspuns