Dai un ban, dar… Noua modă de turism la români e una pe care nu și-o permite oricine

Spread the love

Intri în curtea unei case săsești din Râșnov ca și cum pătrunzi într-un film dintr-o altă eră.

Arată ca miniatura unui orășel de pe vremuri.

E intim, e plin de culori, dar nu țipător, îți ia ochii cu fiecare detaliu asupra căruia se vede că proprietarii și-au aplecat atenția, să ți-l facă special.

De la pietrele din pavaj la plantele atent îngrijite din grădină.

De la arhitectura casei, la tipurile de tacâmuri de la masă, și de la ospitalitatea nemimată a chelnerilor până la atenția bucătarilor pentru fiecare picătură pe care ți-o aranjează în farfurie.

E o atmosferă care transformă vizita ta acolo într-o experiență.

Experiență în care tu nu mai ești un simplu turist aflat în vacanță, numai bun de stors de bani, ci un participant care plătește să ia parte la o experiență autentică, de lux, dar nu de opulență proastă.

E casa în care Anamaria Schally, parteneră în cadrul studioului de arhitectură HTO Architecture & Engineering, și-a petrecut multe din verile copilăriei.

Îi aparține tatălui ei, dar antreprenoarea este cea care a transformat-o în Das Fort Boutique, un loc de care nu se mai bucură doar familia ei, ci și orice turist în căutare de așa ceva.

Spune că este felul ei de a-și reedita copilăria și de a îmbina asta cu experiențele pe care le-a acumulat în călătoriile sale, dar și cu talentul arhitecților și designerilor cu care lucrează.

Exemplul de la Râșnov nu e nici pe departe ceva unic în România, ci face parte dintr-un fenomen care începe să prindă contur pe piața turismului local de la noi.

Este o nișă nouă, care oferă doritorilor o experiență de vacanță și explorare, cu cât mai puține din lucrurile care ne enervează la turismul de masă.

O tendință către un turism înclinat către experiențe, unde calitatea serviciilor, a mâncării și a cazării merg mână-n mână cu calitatea oamenilor și a interacțiunilor unice.

Pentru asemenea experiențe, unii români (dar și mulți străini deopotrivă) sunt dispuși să plătească bani grei, uneori mai mult chiar decât ar plăti la un hotel de cinci stele din centrul Bucureștiului.

E o provocare nouă pentru turismul românesc, care încă nu a apucat să-și scoată complet capul din trecut.

În loc de opulență și servicii hoteliere ca la carte, acest nou tip de turism caută altceva, chiar dacă e tot de lux.

Autenticitate, apropiere de natură, de lucrurile simple, omenia interacțiunilor sunt valori care încep să devină prioritare în tot mai multe locuri.

Nu e pentru toată lumea, e drept.

Deocamdată, cei care caută astfel de experiențe turistice sunt mai degrabă oameni educați, care călătoresc în afară, au bani și caută un turism diferit, care să le ofere mai mult decât room service la orice oră din zi și camere luxoase, dar parcă trase la xerox.

Pentru acești oameni, o experiență unică în natură, o masă ca pe vremuri în curtea unui țăran sau o șuetă cu proprietarii unei case săsești de oaspeți din Transilvania contează mai mult.

Citește integral pe Panorama.

ro(Foto articol © Cristian M Balate | Dreamstime.

com)

Lasă un răspuns