Autostrada spre sudul litoralului a fost scoasă la licitație, un drum de mare viteză care va continua actuala autostradă de la sud de Constanța, va ocoli o parte din stațiunile de la malul Mării Negre și va ajunge în apropiere de Olimp și Mangalia.
HotNews.
ro a pus pe hartă traseul exact, nodurile rutiere și drumurile de legătură ale noii autostrăzi de la malul mării.
Compania de Autostrăzi a trimis în această săptămână la Agenția pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru licitație de proiectare și execuție pentru proiectul „Alternativa Techirghiol” – o șosea de mare viteză care să continue actuala autostradă ce ajunge la sud de Constanța în zona Agigea, care să ocolească lacul Techirghiol și să evite aglomerația ce se creează an de an în sezonul estival în zona stațiunilor Eforie Nord și Eforie Sud.
.
embed-container{ padding-bottom: 115%; } Alternativa Techirghiol înseamnă o autostradă de aproape 30 de kilometri care se va desprinde din actuala autostradă A4 (Centura Constanței) chiar din zona actualului nod cu Autostrada Soarelui A2.
Autostrada spre sudul litoralului va continua apoi cu un pasaj în zona Cumpăna peste canalul Dunăre – Marea Neagră, va ocoli lacul Techirghiol pe la Vest și va evita astfel zona stațiunilor Eforie Nord și Eforie Sud.
Conform studiului de fezabilitate, traseul autostrăzii va presupune și un drum de legătură de peste 4 kilometri cu zona Eforie Nord.
Apoi noua autostrada va continua spre sud-vest, va avea un nod rutier cu DN38 în zona Techirghiol, va ocoli lacul, zona Tuzla și Costineștiul și se va termina după 23 August cu un nod rutier și pasaj pe actualul DN39 în zona drumului care duce spre Mangalia și a șoselei care se desprinde spre salba de stațiuni Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus și Saturn.
Conform informațiilor transmise la ANAP, noua șosea de mare viteză va avea o lungime de 30,95 km.
Întregul proiect va avea o valoare de 5,74 miliarde lei cu TVA, însă deocamdată nu e publică valoarea estimată pentru partea de proiectare și execuție din cadrul proiectului.
Noul drum va avea 4 noduri rutiere pe autostradă (la Cumpăna, Agigea, DN 38 și DJ 394), dar și un drum de legătură spre zona Eforie Nord unde va fi realizat un nod rutier cu DN39 și DN39A.
Autostrada va avea mai multe spații de servicii și parcări de scurtă durată, dar și un Centru de Întreținere și Control amplasat în cadrul Nodului Rutier cu DN 38.
Dintre lucrările prevăzute pe acest proiect, cele mai impozante vor fi executate în zona Cumpăna.
Pe de-o parte avem un nou pod care va traversa canalul Dunăre-Marea Neagră și pe cealaltă avem un nod rutier complex în zona autostrăzilor A2 și A4.
De fapt, zona nodului rutier cu A4 și A2 va fi unul dintre cele mai complexe noduri rutiere din țară.
Dincolo de intersecția cu cele două autostrăzi amintite, nodul rutier va avea o nouă conexiune și cu DN39E (Cumpăna).
Ca o particularitate, pentru noul nod o parte din actuala autostrada A4 va fi suprimată pe un sens pe o distanță de circa 2 kilometri.
Este vorba despre sensul dinspre Sud spre Nord, unde traficul va fi redirecționat pe noi bretele care se vor separa pe rând spre A2 și spre A4.
Noul nod rutier practic se va întinde pe distanțe mari, bretelele vor fi lungi și cu multe supratraversări.
Din punct de vedere al infrastructurii rutiere, zona sud-vestică a Constanței va fi una dintre cele mai aglomerate din țară.
Vorbim de un nod rutier DN3 cu A4, apoi nodul rutier A2-A4, apoi nodul rutier complex Alternativa Techirghiol-A2/A4-DN39E după care urmează imediat intersecția A4 cu DN39 la Agigea.
VEZI ȘI: