Mobilizare bună pe șantierul viitorului drum expres de la Tureni, cu sute de muncitori și utilaje în teren. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 25%.

Spread the love

  Noi imagini de pe șantierul drumului de legătură al Clujului pentru asigurarea conexiunii cu Autostrada Transilvania, prin Tureni.

Deși termenul contractual stabilit pentru încheierea lucrărilor este februarie 2025, șantierul ar putea fi închis la finalul acestui an.

Asocierea Dimex 2000-Con-A a realizat deja un sfert din lucrări.

„Mobilizarea este bună, motiv pentru care avem încredere că lucrările vor fi finalizate conform termenului prevăzut în contract.

Antreprenorul se concentrează în mod deosebit asupra terasamentelor, consolidărilor și structurilor.

Vom continua să lucrăm în strânsă colaborare cu toate părțile implicate pentru a asigura finalizarea cu succes a acestui proiect atât de important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din regiune”, a declarat reprezentantul legal al DRDP Cluj, ing.

Mihai Iuga.

În prezent, în șantier sunt mobilizate 161 de utilaje și echipamente și 253 de muncitori.

După inaugurarea drumului de legătură Oradea-A3, de la finalul lunii martie, următorul drum expres pregătit pentru inaugurare este Dex 4 Tureni.

 Noi imagini surprinse pe traseul lucrărilor, pe o distanță de circa 5 km, arată cum avansează lucrările atât în zona viaductului peste pârâul Valea Racilor, a zonei de subtraversare a drumului comunal, precum și a lucrărilor de asfaltare necesare devierii temporare a circulației, dar surprinde și lucrările din zona pasajului peste drumul agricol și de subtraversare a DC 85.

 „Sunt în desfășurare lucrări la toate categoriile specificate în contract.

Se prelevează probe și se efectuează teste de calitate pentru toate lucrarile executate de Antreprenor”, arată sursa citată.

 În traseu, drumul expres are o lungime de 5 kilometri, plus alți 10 kilometri ce reprezintă bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3.

Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.

Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile Autostrada Transilvania și DN 1, iar bretelele vor dispune de două benzi.

Lucrările la drumul expres de la Tureni, ce va asigura legătura dintre DN 1 și Autostrada Transilvania, au început în septembrie 2023, iar la o distanță de șapte luni gradul de execuție este de 25%.

Dacă va reuși să-și mențină o bună mobilizare pe șantier, contructorul Dimex 2000-Con-A ar putea avansa substanțial în perioada lunilor de vară, astfel că drumul expres de la Tureni să fie deschis circulației pe final de an.

 Valoarea contractului este de 562,6 milioane de lei.

 Drumul de legătură a Clujului la autostradă va avea un impact substanțial asupra traficului și va elimina traficul de tranzit din Turda.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns