Visam ca în liceu să aibă niște dascăli care să înțeleagă cât de importantă este această perioadă, care să le fie mentori, să fie conștienți de rolul pe care îl au în viața unor tineri în formare.
Se pare că m-am uitat la prea multe filme.
Am luptat pentru un liceu bun din București, pentru ca acum să constat că totul a fost o iluzie: copilul meu merge la liceu (aproape) degeaba.
Bucuria admiterii la o școală bună s-a stins încet-încet, până când am ajuns să ne întrebăm de ce se face atâta vâlvă în jurul examenului de Evaluare Națională.
Dacă la un liceu unde se intră cu medie peste 9 este o atmosferă atât de relaxată, mă întreb ce se întâmplă în cele considerate slabe.
Clasa a 9-a nu este deloc așa cum ne imaginam.
La începutul anului școlar, în primele zile de licean, se bucura că ”sunt luați încet”, ca să se adapteze la noul lor statut, să își cunoască în tihnă profesorii și colegii.
Nici nu aveam cum să punem la îndoială o astfel de strategie.
Doar vorbim despre un liceu aflat în primele 30 de București (din 119 licee), unde ultima medie de admitere anul trecut a fost 8,96.
Dar lunile au trecut și am rămas tot într-o boemie vecină cu lenea.
Anul trecut, în clasa a 8-a, am luptat din răsputeri să obțină o medie mare ca să ajungă, vezi Doamne, la un liceu bun.
Nu este cel mai conștiincios elev, dar a înțeles repede cât de mult contează mediul în care își desfășoară activitatea.
A depus un efort considerabil mai mare decât de obicei, noi ne-am desfăcut larg portofelul pentru a plăti meditații, iar rezultatul a fost unul bun.
A ajuns la unul dintre liceele foarte bune din zona în care locuim, cu recenzii bune de la profesori și foști și actuali elevi.
Ne-am bucurat că este la un profil potrivit cu înclinațiile copilului, cu o limbă străină studiată intensiv.
Era scenariul perfect pentru un parcurs cât mai lin către o medie bună la BAC și facultatea dorită.
Doar că socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din … clasă.
Am găsit circumstanțe atenuante profesorilor de la materiile opuse profilului, deși mulți dintre colegii copilului meu au ajuns acolo din cauza mediei, nu pentru că erau pasionați de istorie și științe sociale.
Unii vor să meargă în viitor către o facultate tehnică, dar repartizarea electronică i-a adus aici.
CITEȘTE CONTINUAREA PE TOTULDESPREMAME.
RO