Prețul acțiunilor Netflix a scăzut vineri cu până la 6,22% în sesiunea de pretranzacționare înainte de deschiderea bursei după ce compania americană de streaming a anunțat pe neașteptate că nu va mai publica informații privind numărul său de abonați, relatează Reuters.
Netflix a anunțat joi că, începând cu primul trimestru al anului viitor, nu va mai publica trimestrial numărul său de abonați, o măsură despre care analiștii afirmă deja că ar putea fi privită negativ.
De exemplu, Mark Mahaney de la compania de consultanță Evercore ISI a declarat pentru Reuters că, deși anunțul nu este „teribil de surprinzător”, el este „nesăbuit”.
Banca de investiții Goldman Sachs a notat la rândul ei că investitorii vor continua să fie interesați de acest indicator în contextul în care vor să vadă în ce măsură eliminarea de către Netflix a „password sharing” la nivel global anul trecut aduce platformei de streaming clienți noi și venituri suplimentare.
În trimestrul 3 al anului trecut, primul după eliminarea posibilității de a partaja parola cu persoane din afara gospodăriei, Netflix a raportat cea mai mare creștere trimestrială a numărului de abonați de după 2020, când măsurile de lockdown impuse în timpul pandemiei au dus la o creștere spectaculoasă a pieței de streaming.
Succesul măsurii i-a încurajat pe rivalii de la Disney+ și Max, care urmează să înlocuiască HBO Max în curând și în România, să anunțe la rândul lor eliminarea „password sharing”.
Trebuie precizat însă că era cunoscut faptul că atât Disney, cât și conglomeratul Warner Bros.
Discovery – care deține platforma Max -, analizau această măsură înainte de anunțul Netflix.
În ceea ce privește publicarea numărului de abonați, Netflix îi încurajează acum pe investitori să acorde o mai mare atenție veniturilor și marjelor de profit când evaluează progresul companiei.
Prețul acțiunilor Netflix a scăzut joi seara cu aproximativ 5% după publicarea estimărilor companiei privind veniturile pe care le va înregistra 2024, acestea fiind ușor sub așteptările analiștilor.
Aceștia sunt însă încrezători în privința traiectoriei de creștere a companiei, cel puțin 4 firme de consultanță financiară revizuindu-și în sus estimările privind prețul acțiunilor Netflix.
„Netflix beneficiază de pe urma abonamentului său mai ieftin cu reclame, care o ajută să câștige clienți care altfel ar sta departe de platformă din cauza îngrijorărilor financiare”, afirmă Sophie Lund-Yates, analistă la compania britanică de servicii financiare Hargreaves Lansdown.
Netflix a afirmat că acest abonament mai ieftin al său ce include reclame a ajutat-o să atragă 9,3 milioane de clienți noi în primul trimestru al lui 2024, aproape dublu decât se așteptau analiștii, și ducând numărul total al abonaților săi la 269,6 milioane.
Netflix a introdus acest tip de abonament pe mai multe piețe ale sale, însă nu și pentru clienții din România, deși a ieftinit abonamentul de bază în februarie 2023, cu câteva luni înainte de anunțul privind eliminarea „password sharing”.
FOTO Articol: Oleksandr Lutsenko / Dreamstime.