Guvernul a aprobat continuarea modernizării legăturii feroviare către aeroportul Otopeni, proiectul de 1,5 miliarde lei cuprinzând și construirea a 6,9 km de cale ferată nouă, dintre care 4 km vor fi prin tunel.
Durata de execuție a investiției a fost stabilită la 36 de luni.
Reamintim că din decembrie 2020 circulă trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, durata călătoriei este între 21 și 25 de minute, distanța este de 20 km, iar biletul costă 5,5 lei.
Linia nu este electrificată, iar gara de la aeroport are doar două linii.
Sunt 72 de trenuri pe zi, la intervale de 40 minute.
În ședința de guvern au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru trei obiective importante de infrastructura mare de transport, iar unul dintre ele ține de conexiunea feroviară către Otopeni.
1,5 miliarde de lei pentru continuarea modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord- Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Cu această sumă (asigurată prin fonduri externe nerambursabile, de la Bugetul de stat și din fonduri proprii ale CFR SA) se vor moderniza 8,6 km de cale ferată și vor fi construiți alți 6,9 km.
Firul II al căii ferate Mogoșoaia- Balotești (realizat în anul 2020) va fi electrificat, iar pe traseu se vor construi o infrastructură și o suprastructură noi.
Va fi construit și un racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul Est), din care aproximativ 4 km vor trece printr-un pasaj subteran.