Miercuri, polițiștii clujeni au fost sesizați prin plângere despre faptul că un bărbat a fost contactat telefonic de către un presupus reprezentant al unei unități bancare, spunându-i-se că i-a fost aprobat creditul de nevoi personale solicitat.
„Persoana vătămată a negat solicitarea unui astfel de credit, însă presupusul reprezentant al unității bancare i-a repetat ca cererea a fost aplicată online în data de 25.
03.
2024.
Cu toate acestea, victima a negat efectuarea acelei cereri și a comunicat apelantului că se va adresa poliției, moment în care apelul a fost întrerupt de apelant.
La apelarea ulterioară de către persoana vătămată a numărului de pe care a fost sunat a fost pus în legătură cu un reprezentat veridic al băncii, care i-a comunicat faptul că până în acel moment nu figurează în baza de date a unității bancare ca și client al băncii și ca este posibil să fie o tentativă de înșelăciune”, informează, joi, IPJ Cluj.
Polițiștii îi îndeamnă pe clujeni să fie extrem de vigilenți și să nu se lase păcăliți de apeluri sau mesaje frauduloase.
Noul mod de operare implică contactarea telefonică de către persoane care se recomandă a fi din partea unor instituții bancare cu privire la anumite operațiuni financiare care se presupun a fi efectuate de către persoana contactată (aprobarea creditului de nevoi personale/plăti suspecte).
Numărul folosit de către autori este chiar cel postat de către bănci, pentru contactarea lor, pe site-ul oficial.
De asemenea, autorii cunosc și numele, prenumele și domiciliul persoanei vătămată și insista pe aprobarea creditelor bancare.
În alte situații, apelurile sunt efectuate de pe numere de telefon asemănătoare cu cele ale unităților bancare (diferă o cifră sau două).
Pe lângă informarea despre un presupus credit de nevoi persoanele aprobat, apelantul poate pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție.
„Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS! De asemenea, trebuie să verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile”, arată sursa citată.
Dacă aveți orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactați direct instituția bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro