La 20 de ani de la lansare și la 15 ani de când e populară și în România, Facebook rămâne rețeaua socială cea mai folosită de români, cu aproape 13 milioane de utilizatori.
Adică, peste 57% din populația țării și peste 17% din numărul utilizatorilor din Europa de Est, majoritatea cu vârste între 25 și 34 de ani.
Românii încă preferă rețeaua creată de Mark Zuckerberg, chiar dacă de-a lungul timpului a fost implicată în atât de multe scandaluri și a luat atât de multe amenzi, încât e greu să ții pasul cu ele.
Facebook s-a schimbat semnificativ față de acum două decenii și a devenit unul dintre giganții tech care a schimbat lumea și fără de care majoritatea oamenilor nu își pot imagina viața.
Ce am învățat însă în acest timp și către ce ne îndreptăm? Pe 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg, atunci în vârstă de 19 ani, a lansat TheFacebook.com, o versiunea digitală a catalogului studenților de la Harvard.
Dosarul virtual cu nume și poze avea însă câteva avantaje: studenții puteau împărtăși la ce cursuri mergeau și dacă erau singuri sau într-o relație.
Mai mult, puteau să-și trimită mesaje unul altuia.
TheFacebook.com a avut un impact masiv asupra vieții sociale a studenților de la Harvard și a devenit un hit în doar câteva luni.
La sfârșitul verii, Zuckerberg renunțase la studii, ca să se concentreze pe extinderea serviciilor Facebook în mai multe campusuri.
Timp de doi ani, rețeaua a fost accesibilă doar studenților din SUA.