CNAIR a suspendat marți, 2 aprilie 2024, licitația pentru proiectarea preliminară a Drumului Expres Cluj-Napoca-Dej.
Licitația pentru studiul de fezabilitate a fost suspendată ca urmare a solicitărilor de clarificare pe care le-au transmis firmele de proiectare.
Proiect promis încă din 2018, drumul expres dintre Cluj-Napoca și Dej a revenit în discuție în an electoral.
CNAIR a scos din nou la licitație contractul pentru studiu de fezabilitate în februarie 2024, cu termen limită pentru marți, 2 aprilie.
Practic, în ultima zi de depunere a ofertelor, licitația a fost suspendată, potrivit economedia.
roDe altfel, licitația pentru studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Cluj–Dej a mai fost lansat în 2021, când patru asocieri de companii au depus oferte, însă proiectul nu a mai înaintat.
Potrivit licitației lansate în urmă cui două luni, este vorba despre un contract cu valoarea cuprinsă între 28 milioane și 33 milioane de lei (5,6 milioane – 6,6 milioane de euro), finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Durata contractului este estimată la 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea studiilor de fezabilitate.
Drumul expres Cluj – Dej – Bistriţa este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistriţa, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, şi sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.
Proiectul drumului de mare viteză Cluj-Dej are menirea de a asigura o rețea de transport rutier sigură și operațională, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere și la reducerea timpilor de călătorie.
Din cauza tergiversărilor și birocrației administrative, proiectul drumului expres care va conecta municipiul Cluj-Napoca de Dej are șanse minime să se concretizeze din 2026, având în vedere durata de aproape doi ani de zile a contractelor.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro