OFICIAL Turcii intră pe Autostrada Transilvania, pe tronsonul unde lucrează românii de la UMB / Vor devia traseul și construi două viaducte foarte lungi

Spread the love

O asociere condusă de un constructor turc – același care se ocupă acum de primul lot al drumului expres Craiova – Pitești – va proiecta și va executa lucrările de deviere și de realizare a două viaducte foarte lungi pe traseul autostrăzii A3 Nădășelu – Mihăiești, a anunțat vineri CNAIR.

Autostrada e construită în prezent de UMB, dar are nevoie de realizarea unor viaducte suplimentare acolo unde dealurile au luat-o la vale – lucrări extra pentru care CNAIR a făcut o licitație separată, dar la care UMB în mod surprinzător nu a depus ofertă de participare.

UMB lucrează în teren încă din 2021 la A3 Nădășelu – Mihăiești – Zimbor, dar în două puncte critice – la Nădășelu și la Topa Mică – dealurile au luat-o la vale pentru că soluțiile tehnice proiectate conform studiului de fezabilitate inițial nu se potriveau cu realitatea din teren.

Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Potrivit lui Pistol, constructorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:- construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare (n.

r.

zonă încercuită în partea stângă a hărții de mai jos)- un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului ȚopaMică (n.

r.

zonă încercuită în partea dreaptă a hărții de mai jos)Tronsonul Nădășelu – Mihăiești este unul dificil de realizat prin prisma terenului pe care îl traversează autostrada.

Proiectul a fost deja afectat de alunecări de teren ce au impus modificarea traseului și realizarea a două noi viaducte în două puncte de pe traseu, la Nădășelu și la Topa Mică.

Notă: În clipul video de mai jos, zonele cu probleme apar la minutele 01:10 (Nădășelu) și 07:55 (Topa Mică)Pentru A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului (42,3 km) contractele au fost semnate în iunie 2020 (Zimbor – Poarta Sălajului) și septembrie 2020 (Nădășelu – Poarta Sălajului).

Ambele prevedeau 12 luni de proiectare și apoi 24 de luni de execuție.

Constructorul UMB a intrat foarte repede în șantier.

HotNews.

ro scria la acel moment că lucrările au demarat în forță încă din luna februarie 2021.

„Dar a venit momentul fatidic septembrie 2021: alunecare-mamut la Nădășelu lângă cimitir, la propriu.

Și de atunci s-a ales praful”, amintea recent Asociația Pro Infrastructura care se referă la o alunecare masivă de teren ce a blocat practic lucrările.

„Ulterior a mai apărut o problemă similară în zona Topa Mică.

Și CNAIR a tergiversat un an și jumătate decizia privind soluțiile de remediere.

Într-un final apoteotic, în primăvara lui 2023 s-a luat decizia scoaterii din contract și licitarea separată a celor două soluții”, notează API.

Referitor la contractarea lucrărilor, Pro Infrastructura s-a arătat sceptică cu privire la respectarea termenelor pentru finanțarea proiectului prin PNRR.

„Chiar dacă s-ar parafa cu Ozaltin în aprilie, luând în considerare birocrația necesară (exproprieri, acord de mediu) și forța redusă a constructorului, greu de crezut că ne-am putea încadra în jalonul PNRR actual: spre sfârșitul lui 2026”, apreciază Asociația Pro Infrastructura.

Sector: SECTIUNEA 3A SI SECTIUNEA 3B, SUBSECTIUNEA 3A2: NADASELU – MIHAIESTI SI 3B1: MIHAESTI ZIMBORLungime: 30.

06 kmAntreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – ElectromontajValoare: 1.

5 mld lei (fără TVA) – preț actualizatContract semnat: 22 septembrie 2020Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)Stadiu fizic (martie 2024): 72%Data posibilă pentru finalizare: T4 2025 – T2 2026Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SALAJULUILungime: 12,24 kmAntreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade Valoare: 836 mil lei (fără TVA) – preț actualizatContract semnat: 1 iulie 2020Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)Stadiu fizic (martie 2024): 42%Data posibilă pentru finalizare: T4 2025 – T2 2026

Lasă un răspuns