Semn al îmbătrânirii populaţiei în Japonia. O companie nu va mai produce scutece pentru copii şi se va concentra pe scutece pentru adulţi

Spread the love

Oji Holdings este cea mai recentă firmă care face o astfel de schimbare într-o Japonie care îmbătrâneşte rapid, unde rata natalităţii este la un nivel alarmant de scăzut, notează BBC.

758.

631 de copii s-au născut în Japonia în anul 2023, în scădere cu 5,1% faţă de anul precedent.

A fost, de asemenea, cel mai mic număr de naşteri înregistrat în Japonia din secolul al XIX-lea încoace.

În anii ’70, această cifră se ridica la peste două milioane.

Vezi mai multe articole din categoria social Într-un comunicat, Oji Holdings a precizat că subsidiara sa, Oji Nepia, produce în prezent 400 de milioane de scutece pentru copii anual.

Producţia a scăzut constant din 2001, când compania a atins vârful, 700 de milioane de scutece.

În 2011, cel mai mare producător de scutece din Japonia, Unicharm, a declarat că vânzările sale de scutece pentru adulţi le-au depăşit pe cele pentru bebeluşi.

Între timp, piaţa scutecelor pentru adulţi a crescut şi se estimează că valorează mai mult de 2 miliarde de dolari.

Japonia are în prezent una dintre cele mai îmbătrânite populaţii din lume, aproape 30% dintre locuitori având peste 65 de ani.

Anul trecut, proporţia celor cu vârste de peste 80 de ani a depăşit pentru prima dată 10%.

De asemenea, Oji Holdings a declarat că va continua să producă scutece pentru copii în Malaezia şi Indonezia, unde se aşteaptă ca cererea să crească.

Lasă un răspuns