Makoto Uchida, CEO-ul Nissan, a declarat luni că producătorul auto japonez își va extinde gama de autoturisme electrice, va dezvolta mai multe baterii și va reduce costurile ca parte a unei strategii agresive de electrificare, relatează AFP și Associated Press.
„Industria auto este forțată acum să își remodeleze valorile pentru a putea spune că schimbările continue sunt noua normalitate”, a declarat Uchida la prezentarea unui plan de afaceri pe care l-a numit „The Arc” și care vizează creșterea vânzărilor până la finele acestui deceniu.
„Nissan trebuie să se schimbe.
Nu putem reuși dacă vom continua pe aceeași cale”, a admis el într-o aparentă referință la problemele mai largi cu care se confruntă industria mașinilor electrice.
Uchida a declarat însă că Nissan vrea să diminueze costurile pentru modelele sale electrice până când acestea vor ajunge la prețul celor tradiționale.
Termenul limită până când producătorul auto japonez și-a propus acest obiectiv este 2030, vizând până atunci și o creștere a vânzărilor cu un milion de unități.
Anul trecut Nissan vândut aproape 3,4 milioane de autoturisme, în creștere cu 5% față de 2022.
Compania intenționează să lanseze 30 de modele noi în decursul următorilor 3 ani, dintre care 16 vor fi electrice.
Nissan plănuiește ca, în total, să lanseze 34 de noi autoturisme electrice între 2024 și 2030, urmând ca acestea să reprezinte 60% din gama lor de autovehicule până la sfârșitul deceniului.
Makoto Uchida a mai declarat luni că, în pofida creșterii numărului de autoturisme vândute anul trecut, compania japoneză a înregistrat unele dificultăți pe piața din China.
„Dacă ar fi să fim sinceri, am avut probleme acolo în ceea ce privește volumul vânzărilor.
În ultimele 5 luni lucrurile s-au îmbunătățit într-o oarecare măsură”, a spus luni șeful Nissan, adăugând însă că în China capacitatea de producție a companiei rămâne peste cerere.
„Lucrând alături de partenerii noștri (din China), vom continua să ne optimizăm niveluriled e producție și vom lucra la produse care ne permit să creștem pe piață.
Suntem axați pentru a oferi clienților chinezi ceea ce își doresc”, a mai spus Uchida.
Noile sale comentarii vin după ce în septembrie anul trecut Nissan a dezvăluit că începând cu 2030 intenționează să vândă doar autoturisme electrice pe piețele sale din Europa.
„Nu mai este cale de întors”, a spus atunci Uchida despre direcția clară de electrificare.
Printre altele, Nissan va lansa un SUV electric de clasă mică și o versiune electrică a modelului Micra, în timp ce modele precum Juke, Qashqai și Nissan X-trail vor avea în anii următori versiuni electrice.
Nissan Leaf a fost, mai mulți ani la rând cea mai vândută mașină 100% electrică din lume, înainte ca Tesla Motors să devină o forță.
Tot anul trecut Nissan a anunțat de asemenea că intenționează să investească 725 de milioane de dolari în noua divizie de vehicule electrice a Renault ca parte a parteneriatului său cu producătorul auto francez.