„Lotul Meseș” al A3 ar putea avea constructor luna aceasta! Makyol a câștigat contestația împotriva CNAIR pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău.

Spread the love

  Constructorul Makyol (Turcia) a câștigat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestaților (CNSC) contestația depusă împotriva Companiei Naționale de Administrație a Infranstructurii Rutiere (CNAIR), care a solicitat mai multe informații cu privire la oferta financiară pentru contractul de 8 miliarde lei Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, lotul „Meseș” de 41 km de pe traseul Autostrăzii Transilvania.

 Astfel, constructorul Makyol nu mai trebuie să ofere alte răspunsuri CNAIR care menține termenul de 29 martie pentru desemnarea câștigătorului contractului, scrie economedia.

ro.

 Makyol este al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, cu 68 de kilometri pe toate cele 4 loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș.

Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice urmând ca până la finalul lunii martie (conform termenelor din SEAP, dar care pot fi prelungite) să termine evaluarea financiară.

Reamintim că în etapa de evaluare financiară, CNAIR a transmis o solicitare către Makyol pentru a justifica prețurile din oferta declarată admisibilă.

Deși anonimizată, din contestație se poate înțelege că oferta Makyol ar putea fi semnificativ sub estimarea CNAIR, situație care obligă Autoritatea contractantă să ceară explicații suplimentare așa cum a fost și cazul altor contracte.

 Makyol arată că a răspuns clar și detaliat solicitării de clarificare, dar că nu recunoaște legalitatea clarificării CNAIR, însă a dat curs acesteia pentru a nu-i fi descalificată oferta.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB).

 Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz)  ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului lucrările pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

 Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns