Prima inaugurare din acest an a unui drum expres va fi realizată până la finalul lunii martie.
În fapt este vorba despre un proiect întârziat, dacă e să luăm în calcul că abia după 35 de ani, România reușește să dea drumul circulației pe primul drum de mare viteză din Ardeal.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță, oficial, deschiderea circulației în această lună pe cei aproape 20 de km de drum de mare viteză din vestul țării, segmentul Oradea-Autostrada Transilvania.
„Circulația pe DEx16 (Oradea-A3) se deschide luna aceasta (martie 2024)! Pe cei 18,96 de km lucrările au ajuns la 96%.
Proiectul cu o valoare de 545,9 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile, a fost construit în termenul contractual”, potrivit anunțului făcut de directorul CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina de Facebook.
La finalul lunii trecute, Asociația Pro Infrastructura (API) semnala că lucrările la primul drum expres din Ardeal se apropie de final, astfel încât până la finalul lunii martie vom avea parte de prima inaugurare din acest an a unui proiect de infrastructură majoră.
„Cei aproximativ 19 kilometri, din care 13 km sunt pe profil de drum expres veritabil, pot fi inaugurați în perioada 20-25 martie, fix în termenul contractual”, arăta API prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina de Facebook a asociației.
În prezent, constructorul Strabag lucrează la ultimele finisaje: montarea elementelor de parapet și trasarea marcajelor finale.
Drumul de 19 km este construit la profil de drum expres pe 13 km, iar pe 6 km este profil de drum național cu 4 benzi, cu separator între sensuri.
Odată încheiat acest proiect, el va reprezenta practic primul drum expres din Ardeal.
Contractul de 546 de milioane de lei, fără TVA, pentru cei 19 kilometri de drum care să lege Oradea de Autostrada A3 a fost semnat cu austriecii de la Strabag în vara anului 2021, cu un termen de 30 de luni pentru proiectare și execuție.
Drumul Expres Tureni-Autostrada Transilvania a ajuns la aproximativ 15% execuție și ar putea fi terminat în decembrie 2024, potrivit estimărilor constructorului.
Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru Drumul Expres ce va lega municipiul Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania prin Tureni în luna august, iar din septembrie au început lucrările.
Progresul Dimex 2000 (lider de proiect, alături de Autotehnorom SRL–OPR Asfalt SRL–Obras Publicas Y Regadios SA–Con-A Operations SRL ) este foarte bun cu o mobilizare de peste 200 de drumari și 170 de utilaje la finalul lunii trecute, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj.
În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, dar cu alți 10 kilometri reprezentând bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3.
Va fi al doilea drum Expres din Transilvania, la sfârșitul lunii urmând să fie deschis drumul de legătură Oradea-Autostrada Transilvania (Biharia-Borș).
Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi).
Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.
În 2023, România a depășit pragul de 1.
000 km de autostradă și drum expres.
Clujul se plasează în top 10 în cadrul județelor cu cei mai mulți kilometri de autostradă.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro