Studiul de fezabilitate pentru cea mai mare porțiune din Moldova a autostrăzii „Unirii” A8 a fost respins de către CNAIR.
Discutăm despre tronsonul A8 Tg.
Neamț – Iași – Ungheni (granița cu R.
Moldova), iar CNAIR spune că SF-ul predat de consultant este „incomplet și prezintă numeroase erori/lipsuri”.
Într-un comunicat de presă care prezintă situația diferitelor tronsoane ale Autostrăzii „Unirii” A8, Compania de Autostrăzi spune că studiul de Fezabilitate, a fost predat în 15 februarie de către prestatorul CONSITRANS S.
A.
Compania de Drumuri spune că termenul pentru predarea SF_ului a rămas mai departe 15 februarie și că, astfel, acesta nu a fost respectat: „drept urmare la acest moment se înregistrează penalități de întârziere”.
Totodată, compania de Drumuri anunță că „în prezent, se află în curs de desfășurare etapa de identificare a proprietarilor, fiind întâmpinate probleme din cauza lipsei de informații în zonele UAT Costești, Lețcani, Rediu, Popricani și Golăești”.
În paralel, din data de „12.
12.
2023 a fost transmis memoriul de prezentare spre a fi depus la Agenția pentru Protecția Mediului Iași.
În cadrul documentației au fost identificate erori, ce au fost remediate, iar completările necesare au fost depuse de către CNAIR”.
„De asemenea, prestatorul a depus documentația necesară obținerii avizului de gospodărire a apelor, fiind emise observații în data de 16.
02.
2024.
Prestatorul a transmis în data de 05.
03.
2024 completările solicitate, în prezent așteptându-se un punct de vedere din partea ABA Bârlad și ABA Siret”, transmite CNAIR.
A8 Autostrada Unirii – Traseul Tg Neamt – Iasi – Ungheni (SF 2021) / Foto: HotnewsReamintim că încă din mai 2021 se află în derulare contractul de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni.
Inițial contractul avea ca termen de realizare de 25 de luni.
Pe partea „montană” a A8, CNAIR a reușit în cele din urmă să semneze pentru proiectare și execuție cele două tronsoane din capăt, ambele părinse în PNRR și care trebuie finalizate până în 2026.
In 16 februarie 2024 CNAIR a semnat contractul cu antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.
S.
pentru secțiunea Tg.
Mureș – Miercurea Nirajului.
Pentru celălalt segment al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași cuprins în PNRR, cei 30 km între Leghin și Moțca unde contractul cu UMB s-a semnat la finalul lunii septembrie 2023Contractele pentru loturile finanțate prin PNRR au fost deja semnate.
Antreprenor: Nurol Insaat VE Ticaret A.
S.
(Turcia);Durată contract: 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție);Valoare contract: 2,46 miliarde de lei, fără TVA.
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – TehnostradeDurată contract: 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție);Valoare contract: 1,56 miliarde de lei, fără TVA.
Pentru restul tronsoanelor însă nu a fost lansate încă licitații.
CNAIR precizează însă că în cadrul Studiului de Fezabilitate, Secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195, parte din Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, a fost împărțită în 6 sectoare distincte după cum urmează: – Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sărățeni (km 22+000 – km 45+400) – Lot 1c: Sărățeni – Joseni (km 45+400 – km 77+800) – Lot 1d: Joseni – Ditrău (km 77+800 – km 92+195) – Lot 2a: Ditrău – Grințieș (km 0+000 – km 37+900) – Lot 2b: Grințieș – Pipirig (km 37+900 – km 72+000) – Lot 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) (km 72+000 – km 89+000)