McDonald’s a anunțat vineri că un număr mare din restaurantele sale din jurul lumii au fost afectate de o „pană tehnologică” care au oprit sistemele automatizate de preluare a comenzilor, dar că exclude posibilitatea unui atac cibernetic împotriva sa, relatează Reuters.
În Japonia numeroase restaurante ale lanțului de fast-food nu au mai putut prelua comenzi prin ghișeele digitale, dar nici prin aplicațiile de telefonie mobilă, a confirmat un purtător de cuvânt al McDonald’s Japonia.
El a adăugat că personalul calificat depune eforturi pentru remedierea problemei.
„Suntem la curent cu privire la o pană tehnologică care ne-a afectat restaurantele, problema este în curs de rezolvare”, a declarat McDonald’s într-un comunicat de presă.
În Australia o parte a restaurantelor sale au revenit deja „online” pentru clienți și se depun eforturi pentru remedierea problemelor de la celelalte unități.
McDonald’s are în jur de 40.
000 de restaurante la nivel mondial, peste 14.
000 dintre acestea aflându-se în Statele Unite.
În Japonia și Australia, două dintre țările în care compania pare să fi înregistrat cele mai multe probleme vineri, McDonald’s deține în jur de 3.
000, respectiv 1.
000 de restaurante.
Deși amploarea problemei nu este întru totul clară, Reuters notează că clienți ai McDonald’s din Hong Kong, Noua Zeelandă și Marea Britanie s-au plâns la rândul lor pe rețelele de socializare de probleme la restaurantele companiei.
The New York Times afirmă că McDonald’s Hong Kong trece printr-o „pană a sistemelor computerizate” și că nu funcționează nici serviciul de comenzi prin aplicația companiei, nici ghișeele digitale de preluare a comenzilor din restaurante.