În primele două luni ale acestui an piața mașinilor noi a fost în ușoară scădere față de începutul anului 2023, clienții așteptând începerea programelor Rabla.
Au mers bine mașinile electrice, avans de 30% față de acum un an, arată datele APIA.
Ce modele au fost în top vânzări?Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu aproape 10% în februarie și cu 3% în primele două luni, la sub 24.
000 de autoturisme.
Dacia a avut o cotă de 30% pe piață, Toyota a fost pe doi, cu 7,7%, iar Skoda are o cotă de 7,2%.
Mărcile Hyundai și Volkswagen au completat top 5.
Aproape 57% dintre mașini au motor pe benzină, iar 16,7%, diesel.
Mărcile din top 5 au, împreună, peste jumătate din piața auto totală.
Duster și Logan au fost cele mai bine vândute modele, fiecare cu peste 2.
200 de unități în două luni.
Skoda Octavia a fost cel mai căutat model al unei mărci străine.
Pe piață, SUV-urile continuă parcursul bun, având o cotă de peste 47%.
Mașinile de clasa C au o cotă de 28%, iar cele de clasa B, 12,9%, ambele categorii fiind în scădere consistentă, conform datelor APIA.
Mașinile full-electrice au crescut cu 30% în primele două luni din an, spre 2.
729 unități, dintre care 1.
012 au fost Dacia și 859 Tesla.
În top 5 au mai intrat mărcile Hyundai, Volkswagen și BMW.
Aceste cinci mărci au peste 80% din piața totală a mașinilor full-electrice.
Au mers bine modele precum Dacia Spring, Tesla Model 3 și Tesla Model Y, dar și Hyundai Ioniq 5 și Renault Megane E-Tech.
Cota totală a mașinilor 100% electrice este pe la 12%.
Și hibridele plug-in sunt pe creștere susținută, cu 28%, spre un total de peste 1.
000 de mașini, cele mai căutate modele fiind Toyota RAV4, Mercedes – Benz GLE, Ford Kuga și Hyundai Tucson.
Sursa foto: Dreamstime.
com