Autostrada Transilvania. O singură ofertă pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică. Evaluarea ofertei de către CNAIR, încheiată la final de martie.

Spread the love

  Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va încheia  evaluarea ofertei depuse la licitația pentru construcția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania la finalul lunii martie sau cel târziu până la începutul lunii aprilie, iar contractul de peste 1 miliard de lei ar putea fi atribuit turcilor de la Ozaltin.

 La începutul lunii ianuarie, o asociere de constructori români și turci a depus singura ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești de pe A3.

„Termenul estimat pentru finalizarea etapei de evalure este martie, cel târziu aprilie”, potrivit reprezentanților CNAIR, citați de economica.

net.

Pe 5 martie a fost încheiată etapa de evaluare tehnică, în prezent procedura fiind în etapa de evaluare financiară, potrivit datelor din sistemul electronic de achiziții publice (SEAP).

În vara anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania.

Licitația vizează lucrările suplimentare pe care CNAIR le-a scos din contractul cu UMB, ce includ două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 km) cu o lungime totală de 3,2 km și o valoare estimată la 1,1 miliarde de lei.

În septembrie 2023, CNAIR a suspendat licitația pentru cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, din județul Cluj, de pe Autostrada Transilvania, în urma contestației depuse de firma turcă Ictas.

În acest context, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) avertizau cu privire la potențialele întârzieri pe secțiunea Nădășelu-Zimbor, care riscă să devină „autostradă-muzeu” din cauza blocajelor la licitația pentru devierea viaductelor, cu o lungime de 3,2 km.

 După deblocarea licitației, în ianuarie 2024, asocierea condusă de turcii de la Ozaltin, aceiași care au câștigat și contractul pentru tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), a depus o singură ofertă.

 „Asocierea de constructori români și turci Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.

S.

– Ilgaz Insaat Ticaret A.

S.

– Visio Construction Works S.

R.

L a depus astăzi singura ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești (Autostrada Transilvania)”, potrivit anunțului făcut de directorul CNAIR, Cristian Pistol.

 Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 1,114 miliarde de lei (fără TVA) și o durată de 27 de luni (9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice iar lucrările presupun:- devierea traseului între km 10+009 și km 12+000 prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare ( fără să afecteze versantul care prezintă alunecări),- devierea traseului  între km 21+406 și km 24+890, prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km.

Acest viaduct va depăși în aval DN 1F și va traversa cursului Pârâului Topa Mică.

Racordarea se va realiza în zona km 24+890 al traseului initial.

În lipsa contestațiilor la licitația pentru realizarea viaductelor din Nădășelu și Topa Mică (județul Cluj), de pe Autostrada Transilvania, lucrările de deviere a traseului pe o distanță de 3 km ar putea începe în prima parte a anului 2024.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns