Comisia de Urbanism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca va analiza, marți, studiul de fezabilitate pentru modernizarea zonei Expo Transilvania din cartierul Mărăști.
În urmă cu doi ani de zile, în martie 2022, transformarea zonei Expo Transilvania din cartierul Mărăști a fost tema unei dezbateri publice.
Proiectul analizează soluțiile constructive și alternativele investițonale pentru amenajarea și extinderea parcului Aurel Vlaicu, infrastructura pentru mobilitate alternative – pietonal şi velo, construirea unor zone dedicate parcărilor – supraterane, semi-ingropate, subterane sau a unui nou concept de HUB Parking.
Proiectul constă în revitalizarea zonei cunoscute drept Expo Transilvania din cartierul Mărăști, pe o suprafață de aproximativ 14 hectare (138.
138 m2, iar zona de studiu aferentă PUZ se întinde pe o suprafață totală de 433.
905 m2), prin regenerarea și amenajarea Parcului Aurel Vlaicu, amenajarea străzilor și spaţiilor publice adiacente și dotarea acestora cu echipamente cu tehnologie de tip Smart City, realizarea unui parking și reglementarea viziunii urbanistice pentru viitor.
Valoarea totală a investitiei este estimată la 297.
481.
590,04 lei inclusiv TVA, echivalent 59.
774.
868,90 euro.
Proiectul de regenerare a zonei Expo Transilvania a fost structurat pe următoarele componente:Amenajarea spațiilor verzi – presupune amenajarea Parcului Aurel Vlaicu și extinderea spațiilor verzi aferente străzilor adiacente (Str.
Dâmboviţei, str.
Ialomiţei, str.
Tribunul Vlăduţiu, strada Abrudului, Aleea Dâmboviţei).
Mobilitate velo – prin implementarea unei rețele continue și directe de piste de biciclete care să facă legătură între cartierul Mărăști și zona centrală, piste separate complet de alte fluxuri modale; apoi, asigurarea de benzi ciclabile pe str.
Dâmboviţei, str.
Ialomiţei, str.
Tribunul Vlăduţiu și conexiunea acestora la rețeaua propusă pe axa est-vest.
Accent pe siguranța cetățenilor – protejarea spațiilor pietonale față de celelalte fluxuri de mobilitate (rutier, velo), marcarea și repoziționarea trecerilor de pietoni, pentru o siguranță sporită a acestora.
Dezvoltarea infrastructurii pietonale se realizează prin lărgirea spațiilor alocate trotuarelor, în zonele cu fluxuri ridicate de pietoni și acolo unde spațiul stradal permite acest lucru.
Atractivitatea spațiilor urbane – presupune continuarea eforturilor investiționale de regenerare a spațiilor publice adiacente Parcului Aurel Vlaicu, valorificarea spațiilor publice obținute în urma exproprierilor pentru amenajarea unor spații de plimbare, recreere și odihnă de-a lungul arterelor reconfigurate („buzuarele verzi” dintre locuințele colective, spații publice la intersecția str.
Dâmboviței cu str.
Tribunul Vlăduțiu), dotarea spațiilor pietonale (piaţete, trotuare) cu mobilier urban, în scopul creșterii atractivității și functionalității deplasărilor pietonale și velo.
Reconfigurarea circulaţiilor rutiere – în corelare cu măsurile investiţionale propuse sau implementate de administrația locală în cadrul proiectelor complementare geografic, implementarea prezentului proiect de investiție va necesita reorganizarea circulațiilor auto: Aleea Dâmboviței va deveni strada ocazional carosabilă, cu carcater pietonal.
Parcări noi.
Construirea unui parking în zona de intervenţie cuprinde investiții pentru realizarea unui parking cu minim 350 de locuri.
De asemenea, pentru acoperirea cererii de locuri de parcare în zonă, se vor infiinta două noi parcări: o parcare subterană în zona Expo Transilvania și o parcare supraterană în zona IRA.
Proiectul de regenerare urbană a zonei Expo Transilvania va fi corelat cu cel al metroului, urmând că aici să fie realizate două stații: Transilvania și Viitorului.
Lucrările la acest proiect sunt estimate la 36 de luni.
Contractul pentru serviciile de proiectare și elaborare a documentației pentru revitalizarea zonei Expo Transilvania a fost semnat de primarul Emil Boc în august 2021.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro