Numărul camerelor din România oferite prin Airbnb a depășit 11,3 milioane, potrivit celor mai recente date oferite de INS.
Unu din zece turiști români preferă să se cazeze prin acest sistem, iar în cazul turiștilor străini circa 6% aleg Airbnb-ul.
Piața turistică din România prin servicii de tip Airbnb este în creștere, dar datele oficiale au lipsit până recent.
Când măsoară numărul de turiști care ne vizitează, abia de curând Institutul Național de Statistică a inclus și segmentul acesta de turiști care preferă camerele de închiriat sau apartamentele, mai ieftine decât hotelurile.
Cele mai multe camere în sistem Airbnb sunt în Constanța (15% din totalul camerelor oferite prin Airbnb) și Brașov (aproape 15%) , urmate de București (9%).
La polul opus, județe ca Olt, Teleorman, Botoșani sau Ialomița nu au înregistrate nicio cameră în sistem Airbnb.
În anul 2023, numărul de turiști români care și-au petrecut vacanțele în România a crescut cu 8%, iar cel al turiștilor străini cu peste 25%.
Plecările vizitatorilor români în străinătate în anul 2023 au fost de 19449,0 mii, în creștere cu 12,6% faţă de anul 2022.
Cea mai mare parte a călătoriilor vizitatorilor români în străinătate a fost realizată cu mijloace de transport rutier (58,2%); restul călătoriilor au fost efectuate cu mijloace de transport aerian (40,9%), feroviar (0,7%) şi naval (0,2%)Airbnb, o piață online pentru cazare, gazdă și închirieri de vacanță, a fost fondată în 2008, startup-ul a înregistrat o explozie în industria turismului.
Azi, Airbnb este un nume ultra-cunoscut și una dintre cele mai descărcate aplicații din lume.
De-a lungul ultimului deceniu, Airbnb a contribuit la stimularea turismului pe tot globul.
Familiile și grupurile mari de prieteni fac călătorii din ce în ce mai lungi și uneori își dau întâlnire în locuri în care hotelurile sunt fie puține, fie ocupate, și unde Airbnb oferă o alternativă.
Este prea devreme să spunem cum va afecta Airbnb industria hotelieră, dar e clar că Airbnb a ajutat hotelurile să-și reseteze transformarea digitală.
Dar succesul Airbnb nu a venit peste noapte.
Startup-ul a achiziționat o serie de alte startup-uri pentru a-și spori eforturile de personalizare.
NabeWise, prima achiziție a Airbnb din 2012, adună informații despre anumite locații pentru a crea ghiduri despre orașe – așa a început Airbnb să ofere turiștilor recomandări locale personalizate.
Cea de-a doua achiziție din 2012, Localmind, a făcut mai ușor pentru călători să personalizeze întrebările pe care le pun despre locul în care ajungi.
Apoi, în 2017, Airbnb și-a lărgit metodele de plată digitale prin achiziționarea Tilt.
com în februarie 2017.
Tot în acel an a crescut gradul de accesibilitate prin achiziționarea Accomable, cândva cunoscut sub numele de Airbnb pentru persoanele cu dizabilități.
În 2019, au achiziționat și alte aplicații cum ar fi HotelTonight, care reunește ofertele de camere de hotel pentru călătorii last minute și apoi cumpărând Urbandoor.