Vești bune pe Autostrada Transilvania! Pot începe lucrările pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș.

Spread the love

  Constructorul turc Nurol a renunțat la procesul deschis la Curtea de Apel București pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe A3.

Astfel, a dispărut ultimul obstacol din calea începerii lucrărilor pe lotul Autostrăzii Transilvania.

Amintim că acesta este primul contract de autostradă câștigat de constructorul bucureștean Construcții Erbașu.

 „Ia act de renunțarea petentei la judecata plângerii formulate”, se arată pe site-ul portal.

just.

ro, citat de economica.

net.

Firma din Turcia a renunțat la judecată înainte de pronunțarea unei decizii de către Curtea de Apel București privind contestația, termen amânat recent până pe 13 martie 2024.

 Contractul pentru lucrările la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost semnat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) încă din noiembrie 2023 cu firma Construcții Erbașu.

Termenul oficial anunțat de șeful CNAIR pentru demararea lucrărilor pe acest contract este data de 15 martie.

Organizarea de șantier propriu-zisă poate începe în toamna acestui an.

 „Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania! Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări).

Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut.

Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș se vor construi inclusiv opt poduri, opt pasaje și trei viaducte”, menționa atunci șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Lotul de 26 de kilometri din județul Bihor esteprimul contract pentru o autostradă atribuit constructorului Erbașu.

Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări.

 Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și mai departe până la Borș) fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel.

Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.

Ulterior, CNAIR a scos la licitație proiectul, l-a contractat în 2015 cu o asociere spaniolă (Corsan – Corviam Construccion – SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pe circa 701 milioane de lei, dar în 2016 l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului.

Apoi, abia în decembrie 2020 a fost relansat la licitație proiectul Suplacu de Barcău – Chiribiș, în martie 2021 au fost depuse patru oferte, iar în septembrie 2021 a fost desemnat un câștigător – Construcții Erbașu – Vahostav – SK A.

S.

, ofertă de 542 mil lei.

S-au depus contestații, iar apoi licitația nu s-a mai finalizat cu un contract semnat.

În iulie 2022 fostul ministru Cătălin Drulă acuza conducerea de la Transporturi că a anulat licitația, deși ministrul Grindeanu a susținut că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în august.

În cele din urmă licitația a fost anulată și meciuls-a mutat în instanțe, pe contestarea deciziei de anulare.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns