Șoferii își vor pierde reducerea de 50% din prețul RCA dacă nu își reînnoiesc polița în 30 de zile de la expirarea acesteia sau dacă vor primi amenzi de circulație, inclusiv pentru parcarea în locuri interzise, iar suspendarea RCA va fi permisă doar dacă mașina nu va staționa pe domeniul public, în caz contrar aplicându-se amendă.
Acestea sunt câteva din propunerile ASF de modificare a legii RCA despre care transportatorii susțin că avantajează asigurătorii și vor crește prețurile.
Dincolo de reducerea temporară a prețurilor RCA la camioane, în urma protestului transportatorilor, Guvernul Ciolacu a promis schimbarea în regim de urgență a legii RCA pentru toți asigurații, proiect de act normativ dezbătut la Senat.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a propus un set de măsuri despre care a susținut că ar reduce prețurile RCA, precum revizuirea sistemului bonus-malus, posibilitatea suspendării efectelor contractului RCA, precum și plata în rate a primei de asigurare, dar anumite propuneri ar putea avea efectul contrar, a atenționat luni Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).
Transportatorii au transmis în media lista amendamentelor propuse de ASF pentru modificarea legii RCA (132/2017) avertizând că unele propuneri vor crește prețurile pentru asigurați și vor avantaja asigurătorii.
Una dintre propunerile ASF este modificarea sistemului bonus-malus prin care se acordă acum reduceri sau majorări ale prețului RCA în funcție de istoricul de daună al șoferului asigurat.
ASF propune să se ia în considerare, pe lângă istoricul de daune, și următoarele criterii:Cu alte cuvinte, asigurătorii vor crește prețul RCA dacă ai făcut accidente soldate cu vătămări corporale sau decese ori dacă primești amenzi în trafic.
O altă propunere ASF vizează posibilitatea suspendării voluntare a efectelor contractului RCA.
Confederația transportatorilor auto subliniază că ASF propune mai departe ca neîndeplinirea acestei obligații să fie considerată o încălcare a obligațiilor de asigurare RCA și să fie sancționată contravențional.
O altă propunere ASF vizează creșterea amenzilor pentru proprietarii și deținătorii mandatați ai unui vehicul care nu este asigurat, precum și conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul pentru care efectele contractului RCA sunt suspendate, astfel:„Deși amenzile pentru șoferi cresc semnificativ, ASF nu a considerat oportun ca sancțiunile pentru firmele de asigurări să fie majorate, cel puțin în mod similar.
Și mai mult, prin derogare de la art.
8 alin.
(2) din Ordonanța Guvernului nr.
2/2001, nu veți plăti în 15 zile jumătate din cuatumul amenzii”, subliniază COTAR.
Confederația cere Guvernului și Parlamentului să tragă la răspundere ASF pentru aceste propuneri de modificări legislative care ar favoriza asigurătorii.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a propus în plin protest al transportatorilor un set de măsuri care să aibă ca rezultat final reducerea RCA.
Acestea vizează, printre altele, revizuirea sistemului bonus-malus, posibilitatea suspendării efectelor contractului RCA, precum și plata în rate a primei de asigurare, potrivit unui document al ASF, consultat de HotNews.
ro.
Autoritatea a adoptat vineri, 19 ianuarie, prima măsură de reducere a prețurilor RCA, care vizează exclusiv transportatorii: prima recomandată pentru camioanele de peste 16 tone în clasa B0 (fără penalizări sau bonusuri) nu va depăși 9.
000 de lei.
Premierul Ciolacu a susținut că este un preț sustenabil, sub al țărilor din jur, și a promis și plata în rate și suspendarea poliței cât mașina nu circulă mai mult timp, măsuri care se vor aplica tuturor asiguraților RCA.