Skincare și cosmetice pentru copii: joacă sau comportament nociv?

Spread the love

Copiii și preadolescenții nu se mai joacă așa de stângaci, precum generația părinților lor, cu ceea ce se află în trusa de machiaj a mamelor sau a mătușilor, ei știu exact ce să facă.

Vorbim despre o generație pe care o putem numi „obsedată de frumusețe”, iar acest lucru are multiple efecte negative asupra dezvoltării copiilor, care pot fi de ordin psihologic, dar și dermatologic.

Iată care sunt problemele actuale legate de skincare (îngrijirea pielii), dar și de cosmetice, machiaje, respectiv înfrumusețarea pielii la copii.

Cu un oftat colectiv de frustrare din cauza produselor cosmetice, adulții de pe rețelele sociale îi numesc acum pe copiii și preadolescenții obsedați de frumusețe: „copii Sephora”.

La vârsta de 9 ani și uneori chiar mai devreme, îi puteți găsi pe acești copii și preadolescenți „vânând” printre raioanele magazinelor de cosmetice sau postând pe rețelele de social media rutina lor zilnică de îngrijire a pielii în mai multe etape.

„E doar de distracție! Are 8 ani, dar iubește chestiile astea“, explică mama Emmei, personajul principal dintr-un video de prezentare a rutinei pentru îngrijirea pielii pentru copii.

Acest videoclip de pe Youtube are 173 de mii de vizualizări.

Acest ultim trend legat de produsele care promit „pielea perfectă” ridică două mari potențiale probleme atunci când sunt implicați copiii.

În primul rând, ei cheltuiesc adesea mulți bani pe creme, seruri etc.

care nu oferă beneficii reale pielii tinere.

În al doilea rând, ingredientele active conținute în acele creme, seruri, blush-uri, primer, palete de farduri etc.

ar putea face mai mult rău decât bine, pe termen lung, pentru pielea de copil.

Lasă un răspuns