Clujul, campion național la dezvoltare și anul acesta.
În 2024, municipiul ocupă prima poziție între orașele mari din România în ceea ce privește bugetul local, cu 3,99 miliarde de lei.
Clujul este urmat de Oradea – 2,9 miliarde de lei, Sectorul 4 – 2,9 miliarde de lei și Sectorul 6 – 2,7 miliarde de lei.
În continuare în clasament se regăsesc Sectorul 2, Sectorul 3 și municipiul Iași, la egalitate cu circa 2,6 miliarde de lei.
Timișoara are în 2024 un buget local de 2,5 miliarde de lei, Constanța – 2,3 miliarde de lei și Brașov – 1,84 miliarde de lei.
Municipiul Cluj-Napoca „apasă pedala” dezvoltării, în 2024, cu 24 de proiecte care primesc finanțare de peste 240 milioane de euro din bugetul local.
Între acestea se numără centura metropolitană, metroul, Spital Regional de Urgență, conectarea Clujului la autostradă, hub educațional în Borhanci, cămin de bătrâni, revitalizarea mai multor străzi din Grigorescu și Iris, Parcul Primăverii și achiziționarea de 18 autobuze electrice.
La capitolul lucrări noi, sunt prevăzute zeci de proiecte, unele anunțate de municipalitate de mai multă vreme – de exemplu achiziția de autobuze electrice autonome și cu hidrogen, revitalizarea culoarului Canalului Morii în cartierul Mărăști sau pasajul rutier de la intersecția Bulevardul Muncii – strada Oașului –, iar altele apar ca noutate.
Bugetul municipiului Cluj-Napoca pe 2024 este cu peste 25,13% față de anul trecut.
Din suma totală, 406.
746.
374 euro reprezintă bugetul pentru dezvoltare (56,4%) și 314.
534.
682 euro (43,6 %) bugetul de funcționare.
Marile proiecte de infrastructură ale Clujului pornesc anul acesta „la drum” – primele lucrări în teren, atât la metrou, cât și la centura metropolitană, ar trebui să apară pe parcursul acestui an, așa cum arăta și primarul Emil Boc recent.
„Acest buget reflectă o viziune care pune accent pe partea de investiții și locuri de muncă, de aceea și secțiunea ce vizează dezvoltarea este cea mai consistentă.
O economie, fie locală sau națională, are consistență și sănătate, dacă se bazează pe investiții și locuri de muncă.
Un buget axat doar pe consum nu poate asigura vitalitate pe termen mediu și lung.
De aceea, bugetul pune accentul și de această dată pe dimensiunea dezvoltării, ca fundament pentru celelalte domenii.
Înainte de a împărți ceva, trebuie să produci, e simplu: dacă nu avem grijă să producem, nu vom avea ce împărți”, a explicat primarul Emil Boc.
Florești, cea mai mare comună din țară, a aprobat, în 2024, un buget-record de aproape 220 milioane de lei.
Mai bine de jumătate din bani vor fi investiți în dezvoltare.
Bugetul este cu 42% mai mare decât bugetul pe 2023, de 154 milioane de lei.
Este vorba, totodată, de o creștere de 128% față de bugetul pe anul 2020, când primarul Bogdan Pivariu și-a început mandatul.
Din totalul bugetului, 58% – circa 126 milioane de lei – merg pe secțiunea de dezvoltare și 42% pe funcționare.
În ceea ce privește alocările pentru dezvoltare, acestea sunt cu aproape 50 de milioane de lei mai mari decât în anul precedent – 78 mil.
lei.
Totodată, ponderea din buget a fondurilor europene s-a dublat față de anul trecut.
„Un buget istoric! Este cel mai mare buget din istoria Floreștiului! A crescut 128% față de cel din 2020, adică de la preluarea mandatului.
Față de cel de anul trecut, bugetul a crescut cu 42%.
Este vorba de un buget de aproximativ 220 milioane de lei, din care 58% merg spre secțiunea de dezvoltare”, a declarat primarul Bogdan Pivariu, pentru monitorulcj.
ro.
Comuna Florești este parte a marilor proiecte de infrastructură rutieră și sanitară din regiune.
Astfel, potrivit ultimilor modificări anunțate la finalul anului trecut, primele lucrări la metroul din Cluj-Napoca vor începe din Florești.
De asemenea, Spitalul Regional de Urgență Cluj va fi realizat pe teritoriul comunei, iar accesele la viitorul spital vor fi implementate și prin intermediul centurii ocolitoare.
În plus, deschiderea de noi unități de învățământ în comună, precum și realizarea campusului integrat pentru învățământ dual în Florești vor avea impact atât în ceea ce privește dezvoltarea și educația, dar vor fi resimțite și de șoferi, prin diminuarea valorilor de trafic.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro