Netflix a anunțat joi că a cumpărat drepturile de difuzare a „Miami Bici 2”, filmul cu cele mai mari încasări în cinematografele din România anul trecut, și că el va fi lansat și în streaming pe platforma sa.
„Miami Bici 2, filmul cu cele mai mari încasări din 2023 în cinematografele din România, vine pe Netflix din 20 martie.
Protagoniștii Ilie Piciu (Codin Maticiuc) și Ion Bilă (Matei Dima), alături de actorul de la Hollywood, Danny Trejo (Mr.
Susan), au parte de aventuri și mai palpitante și amuzante”, notează Netflix într-un comunicat remis presei.
Cu încasări de peste 3 milioane de dolari din vânzarea de bilete la sălile de Cinema, această comedie românească a depășit la box office-ul intern filme precum Barbie, lungmetrajul cu cele mai mari încasări la nivel mondial în 2023, Oppenheimer sau Fast X.
Primul film Miami Bici, lansat în 2020, s-a bucurat și el de un succes uriaș în rândul spectatorilor români, obținând încasări de 2,66 milioane de dolari deși a putut fi văzut în cinematografe timp de doar 4 săptămâni înainte ca ele să fie închise din cauza pandemiei.
Faptul că Netflix a cumpărat prin licențiere drepturile de difuzare ale noului film nu reprezintă tocmai o surpriză întrucât compania americană de streaming duce o politică agresivă de a achiziționa aproape toate lungmetrajele românești cu încasări mari în cinematografe pentru a-și menține poziția de lider în streaming pe piața locală.
Probabil cel mai cunoscut exemplu în acest sens este cel al Teambuilding, care a stârnit un val de controverse în mediul online după ce a apărut pe Netflix la începutul anului trecut.
Celelalte 3 filme românești din clasamentul top 10 al box office-ului intern din 2023 -Romina, VTM, Nuntă pe bani și Haita de acțiune – pot fi văzute la rândul lor pe Netflix.
La box office-ul românesc aceste filme au depășit super-producții de la Hollywood precum Aquaman and the Lost Kingdom, John Wick Chapter 4 sau The Super Mario Bros.
Movie.
Nuntă pe bani, filmul realizat de comediantul Mircea Bravo, a intrat în streaming pe Netflix chiar mai devreme în cursul acestei luni, în data de 7 februarie.
La fel ca în cazul Teambuilding și a altor lungmetraje românești, el a devenit după lansarea în streaming cel mai urmărit film al Netflix în România și în prezent se menține pe poziția a treia în clasament.