Douăzeci de giganți din domeniul digital s-au angajat vineri să combată conținutul generat de inteligența artificială menit să inducă în eroare alegătorii înainte de marile scrutine din întreaga lume din 2024, potrivit AFP.
Companiile, printre care se numără Meta, Microsoft, Google, OpenAI, TikTok și X, se angajează să „implementeze tehnologii pentru a contracara conținutul dăunător generat de inteligența artificială”, într-un text dezvăluit în marja Conferinței de securitate de la Munchen (MSC).
În special, acestea se angajează să „lucreze la instrumente” pentru a „depista” conținutul înșelător creat de inteligența artificială, astfel încât utilizatorii să îl poată identifica ca atare și să îl controleze.
Una dintre ideile pentru a realiza acest lucru ar fi de a aplica pe videoclipurile generate de instrumentele de inteligență artificială dezvoltate de aceste companii un „marcaj digital”, invizibil cu ochiul liber, dar capabil să fie detectat de un dispozitiv.
„Toate soluțiile au limite”, avertizează semnatarii, printre care se numără și Adobe, LinkedIn, Amazon și IBM.
„Avem responsabilitatea de a ne asigura că aceste instrumente nu devin arme în alegeri”, a explicat Brad Smith, vicepreședinte al consiliului de administrație al Microsoft, care a investit în OpenAI, creatorul ChatGPT.
Așa-numita inteligență artificială generativă face posibilă crearea de texte, imagini, fișiere audio sau video, prin simpla solicitare în limbajul cotidian, astfel încât documentele create din senin pot fi prezentate ca fiind autentice.
Folosind arhive, tehnologia poate produce ”deepfake”, documente care arată că o persoană a spus sau a făcut ceva ce nu s-a întâmplat niciodată.
Giganții digitali se află sub presiune pentru a acționa împotriva răspândirii unor astfel de conținuturi, în contextul în care în 2024 sunt programate alegeri majore în întreaga lume, inclusiv în Uniunea Europeană, Statele Unite, Regatul Unit, India și Rusia.
Pe același subiect: