Soluția cu două state? Nu în manualele școlare palestiniene

Spread the love

În vreme ce Biden pledează pentru soluția cu două state, manualele școlare ale Autorității Palestiniene neagă existența Israelului și glorifică terorismul.

Ziarul israelian Ynet News analizează cum e prezentat acest concept în învățământul palestinian.

Autoritatea Palestiniană (AP) a fost înființată pe baza Acordurilor de la Oslo din 1993-1994, încheiate între Israel și Organizația pentru Eliberarea Palestinei în urma negocierilor dintre ele.

Și totuși, nicăieri în vreun manual școlar AP nu este prezentat teritoriul Israelului în granițele lui de dinainte de 1967.

Întreaga regiune dintre râul Iordan și Marea Mediterană e denumită „Palestina” în manuale.

Urmează două exemple dintre multe altele:Manualele școlare ale AP înlocuiesc denumirea oficială a Israelului cu termenul „ocupația sionistă”: „[.

.

.

] armatele arabe s-au retras din Palestina și a fost semnat în 1949 Armistițiul Rhodes între ocupația sionistă și fiecare dintre țările Iordania, Egipt, Siria și Liban în parte [.

.

.

]” (Manual de Geografie și Istoria Modernă și Contemporană a Palestinei, clasa a X-a, partea 1 [2020], p.

7).

Teritoriul Israelului de dinainte de 1967 e definit drept teritorii palestiniene ocupate în 1948 [urmează textul unui exercițiu matematic – n.

trad.

].

„Graficul de mai jos clarifică numerele palestinienilor în anul 2015, conform Centrului Palestinian de Statistică:Organizează regiunile în care trăiesc palestinieni în ordine descendentă, în funcție de numărul de locuitori” (Manual de Matematică, clasa a IV-a, partea 1 [2020], p.

22).

În consecință, teritoriul Israelului de dinainte de 1967 ar trebui să-i fie înapoiat unui stat palestinian suveran.

Iată și cum e menționat orașul Jaffa într-un exercițiu de vocabular: „2.

Ar fi normal ca Jaffa să revină în sânul nostru” (Manual de Limba Arabă, clasa a VIII-a, partea 2 [2019], p.

102).

În viziunea Palestinei libere nu există loc și pentru statul Israel (Manual de Științe și Viață, clasa a II-a, [2020], p.

65).

Terorismul e cu totul parte integrală a eliberării Palestinei.

Dalal al-Mughrabi, comandanta unui atentat terorist din 1978 asupra unui autobuz cu civili israelieni care circula de-a lungul coastei, în care au fost omorâți peste 30 de bărbați, femei și copii, e prezentată drept un model demn de urmat școlarilor palestinieni de clasa V-a, într-o lecție întinsă pe patru pagini, din care o prezentăm pe prima:„Dalal al-MughrabiIstoria noastră palestiniană e plină cu numeroase nume de martiri care și-au dat sufletul sacrificându-se pentru patrie.

Printre ei, martira Dalal al-Mughrabi a zugrăvit prin lupta sa un tablou al provocării și vitejiei care a făcut ca amintirea ei să fie veșnică în inimile și mințile noastre.

Textul din fața noastră vorbește despre un aspect al căii ei de luptătoare.

” (Manual de Limba Arabă, clasa a V-a, partea 2 [2020], p.

51).

Ynet News (preluare Rador Radio România)

Lasă un răspuns