Producătorii mărcilor de ciocolată Hershey şi Cadbury intenţionează să majoreze, din nou, preţurile, pentru a răspunde la cotaţiile record la cacao, deşi consumatorii afectaţi de inflaţie îşi reduc achiziţiile iar profiturile companiilor au de suferit, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Preţurile la cacao s-au dublat în ultimele 12 luni, atingând un şir de valori record în ultimele săptămâni ca urmare a diminuării livrărilor de boabe de cacao.
Producătorii de ciocolată au transferat costurile crescute pe seama consumatorilor fără ca cererea să sufere modificări semnificative.
Însă, în ultimele lor rapoarte trimestriale, producătorii de ciocolată Hershey şi Mondelez au dezvăluit că, spre deosebire de situaţia din urmă cu un an, cumpărătorii au început să îşi reducă recent achiziţiile, ceea ce i-a determinat să îşi revizuiască prognozele de vânzări.
Săptămâna trecută, directorul general de la Hershey, Michele Buck, a spus că „având în vedere care sunt preţurile la cacao, vom folosi fiecare instrument de care dispunem, inclusiv politica de preţuri, pentru a ne gestiona afacerile”.
Consumatorii au cumpărat mai puţine ciocolate Kisses şi Reese’s cups la finele anului trecut, volumele de vânzări ale Hershey înregistrând o scădere de 6,6% în ultimul trimestru al anului trecut, o tendinţă care potrivit directorilor ar urma să continue şi în acest an.
Compania Hershey a decis să recurgă la concedieri pentru a ţine sub control costurile.
La rândul său, grupul Mondelez, care produce ciocolatele Milka şi Cadbury, intenţionează şi el să majoreze preţurile pentru a acoperi scumpirea boabelor de cacao, au declarat directorii companiei la o reuniune cu analiştii care a avut loc la finele lunii ianaurie.
Însă, există riscul ca retailerii din Europa să reacţioneze la aceste majorări, ceea ce ar duce la scăderea vânzărilor în regiune, au recunoscut directorii de la Mondelez.
Preţurile la ciocolata Mondelez în Europa, cea mai mare piaţă a companiei, au crescut cu 12% până la 15% anul trecut, a declarat în ianuarie directorul general Dirk Van de Put, la o reuniune cu analiştii de pe Wall Street.
Aceeaşi companie şi-a revizuit anul trecut marca premium Toblerone, prin lansarea miniciocolatelor Tiny Toblerone în SUA şi Toblerone Truffles în Europa.
Producătorul elveţian de trufe de ciocolată Lindt & Sprungli încearcă să răspundă la creşterea cotaţiilor la cacao prin îmbunătăţirea eficienţei şi „o strategie de achiziţii orientată spre viitor”, a precizat un purtător de cuvânt.
„Restul costurilor au fost transferate prin intermediul majorărilor de preţuri iar preţurile mari la cacao au fost principalul motiv pentru aceste majorări”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Potrivit lui Dan Sadler, analist la firma de cercetare de piaţă Circana, consumatorii vor fi mai selectivi atunci când vor cumpăra ciocolată, pe măsură ce producătorii vor majora din nou preţurile.
„Preţurile nu sunt aşteptate să se relaxeze prea curând.
Producătorii de dulciuri au fost protejaţi în perioade cu inflaţie ridicată dar acum am ajuns la un punct în care accesibilitatea va fi pusă la încercare”, a spus Dan Sadler.