Premierul României, Marcel Ciolacu, apare într-un videoclip editat în care pare că îndeamnă oamenii să investească în Hidroelectrica.
Imaginile contrafăcute sunt marcate drept conținut sponsorizat pe Facebook.
Videoclipul cu premierul României a apărut în contextul în care și miniștrii Transporturilor și Energiei au fost victimele unor astfel de practici și au sesizat autoritățile pentru că imaginea lor este folosită pentru înșelăciune.
Videoclipul modificat în care pare că Marcel Ciolacu promovează serviciile Hidroelectrica este publicat pe cel puțin două conturi de Facebook diferite.
Ambele conturi au sponsorizat conținutul, pentru a ajunge la cât mai mulți oameni.
„Dragi români, am plăcerea să vă informez că de la începutul noului an, compania energetică de stat Hidroelectrica a deschis oportunități de investiții pentru cetățenii români (.
.
.
).
Plata profiturilor este garantată de stat”, pare că spune Marcel Ciolacu în videoclip.
Premierul României, Marcel Ciolacu, victima deepfake-ului.
FOTO: Captură FacebookReprezentanții Hidroelectrica îi sfătuiesc pe oameni să se informeze doar din surse „oficiale, serioase și credibile: site-ul companiei, site-ul BVB, presa de specialitate etc.
”, în contextul apariției unor astfel de videoclipuri editate.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că a sesizat autoritățile după ce pe internet au apărut imagini editate cu el, cu un mesaj de promovare a vânzării de acțiuni ENEL.
„Am sesizat astăzi instituțiile abilitate pentru a fi identificate, și pedepsite conform legii, persoanele care îmi folosesc imaginea pentru a promova o fictivă vânzare de acțiuni la o companie”, a scris Grindeanu pe Facebook.
Și ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a depus în 22 ianuarie o plângere penală, la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, pentru o tentativă de deepfake, prin care se încerca păcălirea cetățenilor, tot cu o schemă de investiții inexistente a companiei ENEL.
Citește și: