71% dintre abonați efectuează controale preventive sau de rutină, prin comparație cu 54% din rândul persoanelor fără abonament.
Conform datelor oficiale, sistemul de sănătate din România este mai orientat spre tratare, iar prevenția ocupă un rol secundar.
Doar 1,4% din cheltuielile de sănătate reprezintă cheltuielile cu serviciile de prevenție în 2018, comparativ cu procentul de 2,8%, reprezentând media cheltuielilor destinate serviciilor de prevenție la nivelul UE.
În completarea inițiativelor publice, sectorul privat de sănătate face eforturi pentru promovarea și conștientizarea de către populație a importanței prevenției, prin creșterea accesului la serviciile medicale și prin campanii de informare.
Un rol cheie îl joacă abonamentele medicale, instrumente care încurajează mersul la medic și efectuarea investigațiilor periodice, prin acces la rețeaua națională de unități medicale private, mii de medici și asistenți, precum și aparatură performantă.
Așa arată datele raportului realizat de EY pentru PALMED, „Piața abonamentelor medicale: analiza impactului economic și social în România”.
Ce zic angajatoriiPrin intermediul abonamentelor corporate, angajații din România au acces la cei mai mari operatori privați de sănătate, la un întreg ecosistem medical național de spitale, laboratoare, clinici, hyperclinici, farmacii si cabinete stomatologice.
Deși în mod tradițional companiile multinaționale ofereau acest beneficiu salariaților lor, acum sunt disponibile abonamente medicale într-o gamă largă, inclusiv pentru IMM-uri și start-up-uri, în versiuni customizabile în funcție de nevoile fiecărei organizații în parte.
„Grija față de sănătatea și bunăstarea celor peste 2000 de angajați pe care îi avem este principala noastră preocupare.
Partenerul nostru, MedLife, oferă soluții de sănătate integrate, care acoperă o paletă foarte largă și variată de nevoi medicale.
Prin facilitarea accesului la servicii medicale în cadrul MedLife, ne asigurăm că oamenii din echipa noastră se simt valorizați și susținuți.
Astfel de abonamente aduc beneficii semnificative nu doar angajaților, ci și organizației, ca întreg, deoarece consolidează reputația noastră ca angajator responsabil și atractiv”, precizează Doina Filip, Head of Reward & HR Budget Orange Romania.
Abonamentul medical le oferă angajaților acces soluții de îngrijire medicală personalizate și integrate, la servicii de calitate în cadrul rețelelor medicale private, la nivel național, cu de sute de clinici și mii de medici, precum și la inovații digitale, informații utile și transparență în comunicare.
„Prevenția este obiectivul nostru pentru a avea colegi în cea mai bună formă de sănătate.
Am optat pentru abonamentele medicale REGINA MARIA și pentru o clinică în cadrul fabricii noastre din Iași, care oferă consultații de medicină internă, endocrinologie, reumatologie, recoltări analize, ecografii și medicina muncii, realizate la locul de muncă în prezența medicului specialist.
Aceste beneficii sunt gratuite pentru cei aproximativ 1800 de angajați PHINIA România.
Ne propunem să contribuim astfel la protejarea sănătății lor, la reducerea absenteismului din cauze medicale, la informarea corectă și educarea angajaților privind beneficiile unor verificări consecvente ale sănătății lor, toate acestea alături de partenerul nostru, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA.
” declară Andreia Zaharia, Director Resurse Umane pentru Europa, PHINIA România.
În 2021, piața abonamentelor medicale se cifra la 140,5 milioane de euro, reprezentând 4,5% din piața serviciilor private de sănătate, în creștere cu 13% față de 2020.
Pe piața abonamentelor este încă loc de creștere – la finalul anului 2020 piața adresabilă era de 4,23 milioane de angajați din sectorul privat, potrivit datelor EY, dintee care peste 2milioane dețin abonamente medicale asigurate de angajator.
*********Acest articol face parte din demersul de informare PALMED, cu privire la impactul și beneficiile abonamentelor medicale pentru populația din România.
Abonamentele medicale sunt cel mai eficient și accesibil instrument de prevenție în sănătate, care ajută la identificarea la timp a eventualelor afecțiuni, și la tratarea lor rapidă, cu un consum financiar și emoțional mai mic.
Acestea sunt disponibile oricărei persoane din țară sau străinătate, inclusiv pentru copii, și pot fi oferite ca beneficiu extra-salarial oferit de către companii angajaților sau contractate individual.
Serviciile din cadrul abonamentelor pot fi accesate la nivel național, prin intermediul furnizorilor de servicii private de sănătate, dar și online, prin platformele de consultații la distanță dezvoltate de aceștia.
Pentru a afla toate detaliile, intră pe www.
abonamentmedical.
ro.
Articol susținut de PALMED