Argentina: Guvernul lansează un audit al principalelor mass-media publice și cere privatizare

Spread the love

Guvernul ultraliberal al președintelui Javier Milei a anunțat luni că va efectua un audit al principalelor mijloace de comunicare publice din Argentina – radio, televiziune și agenții – pentru a evalua un plan de „reformulare, reajustare și acțiune”, chiar dacă eventualele privatizări „nu au fost încă decise”, potrivit AFP.

Guvernul a emis un decret prin care a numit doi auditori, printre care avocatul Diego Martin Chaher, fost director al grupului multimedia Grupo America, pentru a prelua controlul de facto a jumătate de duzină de instituții media, printre care agenția Telam, Radio y Television Argentina și portalul educațional Educ.

ar.

Cei doi auditori, numiți pentru un an cu posibilitatea de reînnoire, vor avea împreună „puterile pe care statutul societăților în cauză le conferă consiliului de administrație și președintelui acestuia”, se precizează în decret.

Rolul lor va fi de a „întocmi un plan de reformare, de reajustare și de acțiune”, de a „evalua și modifica statutul personalului organizației” și de a aduce modificări „în sistemul de administrare a fondurilor, prin creșterea sau reducerea secțiunilor din buget”.

Mass-media publică a fost vizată de Milei, care a descris unele dintre ele drept „mecanisme de propagandă”, citând în special televiziunea publică.

Radioteleviziunea publică (aproximativ 2.

300 de angajați) și agenția Telam (800) au fost incluse pe o listă de 41 de companii care urmează să fie privatizate în vastul proiect de reformă de dereglementare cunoscut sub numele de „Legea Omnibus”, aflat în prezent în curs de examinare în Parlament.

Această listă a fost totuși redusă și rămâne subiectul unor negocieri, în timpul dezbaterii din zilele următoare asupra detaliilor articolelor.

Întrebat săptămâna trecută despre viitorul presei publice și al personalului acesteia, dacă vor fi sau nu privatizate, purtătorul de cuvânt al președinției, Manuel Adorni, a declarat că „nu s-a decis încă” și că reorganizarea dorită a companiilor publice „va dura mult timp”.

În ceea ce privește personalul, acesta a declarat că atât în cazul administrației publice, cât și al mass-mediei publice, „cei care fac o treabă bună nu au de ce să își facă griji”.

Lasă un răspuns