Parisul organizează duminică un referendum pentru a-i întreba pe parizieni dacă orașul ar trebui să impună o suprataxă de parcare pentru SUV, în timp ce capitala Franței continuă cu planul său multianual de a deveni un oraș eco-friendly și promovarea deplasării pe biciclete, relatează Reuters.
Referendumul de duminică, care are loc la mai puțin de un an după ce locuitorii orașului au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice, își propune să tripleze taxele de parcare pentru mașinile de 1,6 tone și peste la 18 euro (19,4 dolari) pe oră, pentru a descuraja mașinile „voluminoase, poluante”, a spus Primăria.
Noul tarif s-ar aplica și mașinilor electrice de 2 tone și peste.
„Mai grele, mai periculoase, mai poluante.
.
.
SUV-urile sunt un dezastru ecologic”, a declarat Emmanuel Gregoire, viceprimarul Parisului, la X.
Primarul socialist Anne Hidalgo a transformat străzile Parisului într-unul eco-friendly, realizînd 84 km de piste pentru biciclete începând cu 2020, iar utilizarea bicicletelor a crescut cu 71% de la sfîrșitul restricțiilor impuse de COVID-19 și 2023, potrivit cifrelor Primăriei.
Schimbările i-au înfuriat însă pe șoferi.
40 de milioane de automobiliști au lansat o petiție pentru a sprijini libertatea șoferilor de a folosi orice vehicul doresc, în contextul în care SUV-urile au devenit din ce în ce mai populare în Franța, preferate în special de familii.
„Trebuie să ne opunem ferm acestor atacuri la adresa libertății urmărite sub false pretexte ecologice”, a spus grupul.
„Dacă nu o oprim acum, această rebeliune nejustificată condusă de o minoritate ultra-urbană și anti-mașină se va răspândi ca o cangrenă în alte orașe”.