Valoarea totală a proiectului la momentul lansării în licitaţie era cuprinsă între 3,23 miliarde lei şi 4,15 miliarde lei, fără TVA, împărţită pe trei loturi: -Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,04 miliarde lei şi 1,34 miliarde lei, fără TVA; -Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa, cu o valoare estimată între 1,21 miliarde lei şi 1,55 miliarde lei, fără TVA; -Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984 milioane lei şi 1,26 miliarde lei, fără TVA.
Contractul a fost semnat la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), cu participarea ministrului Sorin Grindeanu şi a ambasadorului Poloniei în România, Pawel Soloch.
Este primul contract atribuit polonezilor pentru rame de scurt parcurs.
„Faptul că în ultimii ani, în România nu s-au cumpărat trenuri se vede și se reflectă în calitatea pe care o resimt cetățenii”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
„Sper, spre deosebire de alte contracte, să nu avem întârzieri, noi nu dorim să dăm penalități.
Vrem să se respecte termenii contractelor”, a explicat Grindeanu.
Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.
Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030.
În septembrie 2023, constructorul polonez PESA câștiga licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs.
Contractul de peste 1 miliard de lei prevede furnizarea unui număr de 20 de trenuri electrice care vor circula pe traseele Cluj-Brașov și Cluj-Oradea și Cluj-Craiova.
România are semnate contracte în valoare de 9 miliarde de lei pentru achiziția a 119 rame electrice.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google News CITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro