Ministerul Finanțelor a mai rezolvat trei dintre problemele sesizate de contribuabili în privința e-Factura, respectiv autofacturarea și posibilitatea de a transmite facturile și atunci când apare „mentenanță”, precum și filtrarea acestora pe anumite criterii.
„Au fost efectuate o serie de actualizări la nivelul sistemului, dintre care cea mai importantă este introducerea funcției de autofacturare, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului”, informează instituția, într-un comunicat de presă.
Un alt aspect important semnalat de contribuabili, spune MF, a fost imposibilitatea accesării sistemului în situațiile în care au loc lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual.
“În acest sens, echipa CNIF a identificat operațiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii să poată utiliza e-Factura în mod normal, chiar și în perioadele în care sunt în desfășurare lucrările de mentenanță”, conform comunicatului.
Dincolo de acestea, furnizorii de servicii de contabilitate au cerut să poată filtra facturile în baza anumitor criterii specifice.
„Această facilitate a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API”, spune MF.
Ministerul Finanțelor a anunțat că din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.