Cum a reușit China să deschidă poarta Germaniei pentru a-și înfige tentaculele comerciale fix în inima Europei

Spread the love

Într-o perioadă în care se vorbește tot mai apăsat de influența Chinei pe mai toate palierele în Europa, UEFA a decis să deschidă larg ușa fotbalului pentru producătorul auto chinez BYD.

Cel mai mare producător de mașini electrice și hibride (a devansat Tesla pe final de 2023 la capitolul electrice) va fi sponsorul oficial al Campionatului European de Fotbal din acest an.

Ironia face ca Euro 2024 să aibă loc chiar în Germania, locomotiva economiei europene și motorul industriei auto de pe continent.

UEFA se laudă că acest parteneriat e „în deplină concordanță cu dorința UEFA de a promova un Campionat European mai verde și mai durabil”.

De cealaltă parte, constructorul auto susține că este „încântat și mândru” că e primul partener al competiției care promovează mobilitatea electrică.

Dincolo de comunicatele oficiale, înțelegerea arată cum companiile chineze chiar reușesc să se impună pe piața europeană, în ciuda acuzațiilor de protecționism economic lansate către oficialii de la Bruxelles.

Iar prin influența comercială asupra economiei, China își întărește puterea politică la nivel global.

Este o strategie pe care chinezii o aplică de ani de zile.

Citește continuarea pe Panorama.

Lasă un răspuns