Combaterea violenței în școli, zădărnicită printr-o campanie de conștientizare și un concurs de lucrări pentru elevi

Spread the love

  Cazurile de violență în școli – fenomen ce a luat amploare în România, par scăpate de sub control.

Dacă după începutul anului școlar 2023-2024, Ministerul Educației iniția cu întârziere primele demersuri pentru realizarea unui „Plan national” de combatere a violenței, ce urma să fie aprobat la o distanță de 6 luni de la începerea școlii, acum ministerul de Interne, împreună cu ministerul Educației propun o „campanie de conștientizare” cu privire la faptele de violență școlară.

 Potrivit proiectului asumat de cele două ministere, în perioada 22 ianuarie- 21 iunie 2024, campania se va desfășura în câte cinci școli din fiecare județ (2 din mediul rural și 3 din mediul urban), la care vor participa elevii din clasele VI-VIII, potrivit unei adrese comune, publicate de ISJ Buzău și citate de Edupedu.

roAcțiunile din cadrul campaniei: Spre exemplu, în anul școlar 2022-2023, în unitățile de învățământ preuniversitar au fost sesizate 3.

392 de infracțiuni, ponderea cea mai importantă fiind deținută de infracțiunile contra integrității corporale și sănătății (63,80% din total), respectiv Lovirea sau alte violențe (2.

006 fapte), Vătămarea corporală din culpă (150 fapte), rele tratamente aplicate minorului (6 fapte) și Vătămarea corporală (2 fapte), constatându-se o creștere cu 316 fapte față de anul școlar precedent (1.

848 fapte în anul școlar 2021-2022, față de 2.

164 fapte în anul școlar 2022-2023).

Doar în județul Cluj, în anul școlar 2022-2023 au fost înregistrate 38 de cazuri de violență în școli.

 Într-o cercetare realizată anul trecut de World Vision România, 55% dintre profesori spun că au fost martori la acte de violenţă în şcoala lor.

Pe de altă parte, doar 45% consideră că „ştiu ce au de făcut” şi 40% au participat la instruiri despre cum pot răspunde violenţelor din şcoală.

Potrivit noii legi a Educației, atât elevii care au fost victima unei situații de violență cât și personalul școlii care a fost victima unei situații de violență din partea elevilor beneficiază de servicii decontate de intervenție psihologică și psihoterapeutică.

O altă prevedere, dacă elevii și/sau părinții/reprezentanții legali refuză participarea la ședințele de consiliere școlară, intervenție psihologică și psihoterapeutică, DGASPC și ISJ/ISMB pot solicita instanțelor de judecată să dispună obligarea, prin hotărâre judecătorească.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsFoto: Depositphotos.

comCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns