Cei patru piloni conceptuali majori ai reorganizării zonei industriale de la sud de Bulevardul Muncii urmăresc, potrivit masterplanului (vezi aici), dezvoltarea unui întreg funcțional urbanistic, de mobilitate, verde (ecologic).
Cel mai important factor în urbanizarea teritoriului îl va constitui cumulul de investiții publice și private care împreună fiecare la scară micro sau macro vor genera o orientare a percepției spațiale către râul Someș și către oraș.
Acest lucru se va putea realiza prin mecanisme diverse: – stratificarea funcțiunilor de la nord la sud; – valorificarea, deschiderea și punerea în valoare a străzilor perpendiculare pe Someș printr-o mobiliare cu specific urban, funcțiuni deschise publicului, buzunare urbane publice;- generarea de accente și repere funcționale/urbanistice dispuse în poziții cheie;- densificarea numărului de poduri și pasarele pietonale peste Someș pentru o mobilitate crescută înspre-dinspre oraș; – sprijinirea generării de poli functionali, funcțiuni ancoră și spații publice pe o parte și alta a Someșului.
Pentru a putea gestiona atât traficul potențial al unei dezvoltări viitoare a teritoriului, dar și traficul existent, majoritar de tranzit, se impune dezvoltarea unei noi axe longitudinale interne cartierului:- pe tronsonul str.
Fabricii – Centura TR35 culoarul va fi adiacent Someșului și culoarului verde, va fi mobilat pe latura Nord cu funcțiuni cu caracter social-comercial-cultural și va avea un profil stradal asemeni unei „faleze” ce va face trecerea de la zona construită funcțională dinspre Nord cu zona verde – naturala dinspre Sud.
Pe acest tronson se va prioritiza mobilitatea de transport în comun tip bus și pietonală, având axul Velo inclus în proiectul Culoarului verde – Someș.
– pe tronsonul Centura Tr35-UAT Apahida, noul ax va fi amplasat echidistant față de Bd-ul Muncii și Someș sub forma unui bulevard colector al un teritoriu mobilat cu funcțiuni economice, comerciale, industrial logistice.
Pe acest tronson se va prioritiza mobilitatea de transport in comun – inclusiv opțiunea de extindere tramvai – alături de mobilitatea velo și auto.
Rețeaua spațială ortogonală generată de străzile din fostele platforme industriale trebuie protejată și pusă în valoare.
Aceste accese aflate în proprietate privată vor trebui să devină cu timpul străzi publice, mobilate cu funcțiuni și clădiri care să activeze spațiul public.
Acolo unde grila nu asigură necesarul de irigare, se vor genera străzi noi, care să respecte caracteristicile acesteia.
Dezvoltarea teritoriului va face loc, prin investiții publice și private, generării a două culoare verzi de mobilitate pietonală și velo pe direcții perpendiculare:Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro