Vlad Pascu, autorul accidentului din 2 Mai ce s-a soldat în luna august cu doi morți și mai mulți răniți, dar și familia acestuia au făcut o „încercare josnică” de a obține o reducere a posibilei pedepse, acuză avocatul unora dintre victime.
„Încercare josnică a lui Vlad Pascu și a familiei Pascu `per se` de a obține o reducere a posibilei pedepse prin `medierea pretentiilor civile`, a spus Adrian Cuculis, avocatul familiei Robertei, fata de 20 de ani ucisă în accident, și al celor trei tineri răniți.
„În spatele adresei de `mediere` care la prima vedere ar arăta o `grijă față de victimele și persoanele vătămate ale acestei tragedii cauzate de Pascu`, se ascunde de fapt o încercare meschină și parșivă de a arată judecătorilor că Pascu a încercat `diminuarea consecințelor infracțiunii`”, acuză avocatul.
„Urmare a cererii formulate (…) de către domnul Pascu Matei Vlad, vă comunicăm invitația la mediere având ca termen data de 30.
01.
2024, ora 14, la sediul nostru din București (…), în vederea medierii având ca obiect pretențiile civile formulate de părțile civile în dosarul 4989.
254/2023 aflat pe rolul Judecătoriei Mangalia”, se spune în documentul transmis familiei Robertei de un birou de mediator.
„A fost refuzată această încercare de `mediere` de către toți cei implicați în procedură și pe care îi reprezint”, a precizat Cuculis.
Vlad Pascu, băiatul de 19 ani care, drogat fiind, a intrat cu mașina în două grupuri de opt tineri la 2 Mai, iar doi studenți au murit, a rămas în arest preventiv, conform deciziei definitive luate pe 9 ianuarie de Tribunalul Constanța.
Accidentul a avut loc în 19 august, pe DN 39, în apropierea localităţii Vama Veche, după ce Vlad Pascu a intrat cu mașina într-un grup de opt tineri care mergeau pe marginea drumului.
Roberta Marina Dragomir (20 de ani) și Sebastian Andrei Olariu (21 de ani), ambii fiind studenți la Facultatea de Geografie a Universității București, au murit pe loc.
Alți trei tineri au fost răniți.
Tragedia de la 2 Mai a aruncat într-un nou scandal Poliția Română, condusă (din mai 2021) de către inspectorul general Benone Matei, aflat în subordinea directă a chestorului Bogdan Despescu, secretar de stat în Ministerul de Interne.
Accidentul a scos la iveală detalii revoltătoare.
Vlad Pascu fusese oprit de poliție de două ori – cu o zi înaintea tragediei, la un filtru, și chiar în aceeași noapte.
A fost lăsat să plece de la sediul poliției fără a fi testat pentru consum de droguri deși i-au fost găsite droguri în mașină, iar autoturismul nu avea asigurare RCA valabilă.
La mai puțin de o oră, Vlad Pascu a provocat accidentul.
Corpul de control al ministrului de Interne a constatat o serie de erori ale Poliției în acest caz.
Vlad Pascu ar fi trebuit sancționat încă din ziua anterioară accidentului, când a fost oprit în trafic chiar de șeful Poliției Rutiere Constanța.
Cătălin Predoiu a anunțat apoi că șeful Poliției Județene Constanța, Adrian Glugă, a demisionat.
El a spus că în Constanţa bătălia cu criminalitatea a fost pierdută în ultimii 5-10 ani, astfel că întreaga structură organizatorică a Inspectoratului Județean de Poliție va fi „desființată și reclădită”, iar între timp va exista o conducere interimară.