Reglementările digitale ale UE vor afecta negativ experiența utilizatorilor iPhone, susține șeful App Store de la Apple

fata cu sapca se uitra la telefon
Spread the love

Noile reglementări digitale ale Uniunii Europene vor agrava experiența utilizatorilor produselor Apple și îi vor expune unor riscuri de securitate, a afirmat un executiv de vârf al producătorului de iPhone.

Phil Schiller, responsabilul App Store de la Apple, a declarat joi că noul Digital Markets Act al blocului le impune să facă schimbări care vor face experiența utilizatorului să nu fie „la fel de bună ca în restul lumii”, adăugând că gigantul tehnologic va deveni mai lent în identificarea și reacționarea la scheme frauduloase.

Apple face schimbări istorice în software-ul mobil iOS, App Store și browserul Safari, în încercarea de a aplana nemulțumirile autorităților de reglementare din UE, după ce a rezistat mult timp acestor măsuri.

Aceste mișcări vor permite utilizatorilor să acceseze alte magazine de aplicații și să descarce aplicații din alte surse, să acceseze mai ușor sisteme alternative de plată și să reducă taxele pentru dezvoltatorii de aplicații.

Dar Schiller, veteran Apple care a condus odată mașina de marketing a companiei, a spus că schimbările pentru a deschide ecosistemul închis al companiei pentru software vor submina confidențialitatea și securitatea pe care compania le-a integrat în produsele și serviciile sale.

„Aceasta nu este alegerea noastră principală”, a spus el. „Întotdeauna vrem să avem cel mai înalt standard peste tot în lume, dar avem și obligația de a îndeplini cerințele legale din piețele locale.”

„În App Store avem multe semnale pe care le căutăm în fiecare zi pentru a găsi scheme frauduloase și a le opri”, a spus Schiller. „Cu aceste noi piețe, nu vom avea vizibilitate asupra acestor probleme.”

Plângerile lui Schiller vin în contextul unei termene limită pentru conformarea cu DMA care se apropie. UE cere marilor companii tech, inclusiv Google, Amazon, Meta și Microsoft, să informeze Bruxelles-ul până în martie cum se conformează cu actul, în legislația menită să abordeze puterea de piață a companiilor din Silicon Valley.

Pentru a respecta DMA, Apple intenționează să introducă o nouă structură de taxe în UE care va reduce suma plătită de companiile care utilizează App Store pentru a vinde bunuri și servicii digitale de la 30% la 17%, a declarat joi.

Cu toate acestea, compania a introdus unele taxe noi, inclusiv o „taxă de tehnologie de bază” de 50 de cenți pentru dezvoltatorii cu aplicații care au mai mult de 1 milion de utilizatori la fiecare instalare de către un utilizator. Apple va percepe, de asemenea, o taxă suplimentară de 3% pentru dezvoltatorii de aplicații care utilizează procesorul său de plată.

Apple se confruntă tot mai mult cu presiuni din partea autorităților de reglementare din întreaga lume să-și schimbe modul în care gestionează ecosistemul său iOS. Criticii susțin că compania percepe taxe excesive și împiedică concurența prin controlul modului în care aplicațiile sunt distribuite pe dispozitivele sale.

În SUA, administrația Joe Biden și legislatorii au analizat politici pentru a promova concurența în piețele digitale, dar au evitat să adopte o legislație similară cu DMA.

În vigoare din noiembrie 2022, actul reprezintă încercarea UE de a face piețele digitale mai competitive prin introducerea unor obligații legale pentru așa-numiții „gardieni” care administrează cele mai mari platforme online. Reglementările includ obligația de a partaja mai multe date și de a-și deschide ecosistemele pentru rivali.

Acest lucru înseamnă că dezvoltatorii nu vor fi obligați să îndeplinească cerințele specifice ale App Store-ului de la Apple pentru controlul calității conținutului în piețele alternative.

„Există riscuri pentru dezvoltatori”, a adăugat Schiller. „Vor exista alte [magazine de aplicații] care vor permite aplicații copiate, versiuni piratate ale aplicațiilor, și vor avea o vizibilitate bună asupra expunerii și vizibilității tehnologiei lor?”

Un nou sistem de „notarizare” va permite Apple să revizuiască aplicațiile pentru conținutul dăunător. Compania va permite, de asemenea, utilizatorilor care descarcă aplicații din surse alternative să evite să fie urmăriți. Un sistem de „autorizare” pentru dezvoltatorii care lansează propriile magazine de aplicații pe iOS îi va obliga să respecte anumite standarde de securitate.

Producătorul de iPhone face, de asemenea, schimbări în modul în care utilizatorii selectează browserul pe dispozitivele lor, prezentându-le un ecran de selecție care le permite să aleagă un alt browser decât Safari de la Apple ca browser implicit pe dispozitivele lor.

Lasă un răspuns