Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a atenționat marți pe cei care dețin asigurări de garanții emise de Euroins, asigurător în faliment, că sunt 3145 de astfel de contracte care vor înceta de drept în data de 5 februarie.
Astfel de polițe sunt cerute de regulă de autoritățile publice centrale și locale (ministere, primării etc.
) firmelor care participă la licitații, drept garanție că vor executa lucrările contractate, în caz contrar asigurătorul urmând să plătească despăgubiri.
Informațiile privind numărul de asigurări de garanții a căror valabilitate expiră în data de 5 februarie 2024 au fost furnizate de CITR, lichidatorul judiciar al Euroins.
„După data de 5 Februarie 2024, ultima zi de valabilitate a polițelor de garanții, creditorii de asigurare care au deținut un astfel de contract de asigurare se pot adresa FGA cu o cerere de restituire primă, Anexa 9 la Norma ASF nr.
24/2019, pentru a solicita restituirea diferenței de primă pentru perioada rămasă neacoperită.
”, a anunțat marți Fondul de Garantare a Asiguraților.
Cererile de restituire primă-Anexa 9, pot fi formulate online, pe portalul dedicat: https://portal.
fgaromania.
ro, situație în care se va primi în mod automat numărul de înregistrare al cererii.
Cererile de denunțare a asigurărilor de garanții emise de Euroins și de restituire a diferenței de primă au putut să se facă și până acum, imediat după retragere autorizației acestui asigurător în luna martie a anului trecut.
Datele anunțate marți de FGA arată însă că au mai rămas peste 3100 de astfel de contracte.
Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) este organismul care plătește despăgubirile în cazul unui asigurător intrat în faliment, în limita a 500.
000 de lei pe fiecare contract de asigurare.
FGA a amintit marți că pentru obținerea despăgubirilor / indemnizațiilor este necesară depunerea unei cereri de plată la Fond.
„Cererile de plată însoțite de documente justificative se pot formula începând cu data retragerii autorizației de funcționare a asigurătorului, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, sub sancţiunea decăderii din drept.
”, arată FGA.
Cererile de plată / petițiile pot fi formulate online, pe portalul dedicat: https://portal.
fgaromania.
ro sau se transmit prin poștă la adresa: Strada Vasile Lascăr nr.
31, CP: 020492, sector 2, București.
Documentele în completare se transmit pe adresa de email: completari.
documente@fgaromania.
roFondul precizează că „pentru a asigura un principiu de echitate în relația cu toți creditorii de asigurare, înregistrează și soluționează cererile de plată / restituire primă în ordinea primirii acestora la Fond, fără posibilitatea de a urgenta/prioritiza cererile, la solicitarea petenților.
Sursa foto: Jovani Carlo Gorospe / Dreamstime.
com